jemput jadi kawan =)

Monday, July 26, 2010

MUHASABAH CINTA - EDCOUSTIC


Wahai pemilik nyawaku,
Betapa lemah diriku ini,
Berat ujian dariMU,
Kupasrahkan semua padaMu
Tuhan baru kusedar,
Indah nikmat sihat itu,
Tak pandai aku bersyukur,
Kini kuharapkan cintaMu,
Kata-kata cinta terucap indah,
Mengalir berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku,
Butir-butir cinta air mataku,
teringat semua yang Kau beri untukku,
Ampuni khilaf dan salah selama ini Ya Illahi,
Muhasabah cintaku.....
Tuhan...kuatkan aku,
lindungi ku dari putus asa
Jika ku harus mati,
pertemukan aku denganMu.....

senikata dan lagu ini milik sebuah band nasyid dari seberang....
sgt indah bait2 liriknya...dan ada kena dgn kehidupan saya,mungkin juga kalian...
al-kisahnya,satu hari sy buka youtube dan jumpa lagu ini,sgt indah melodi dan liriknya...dan terus terang sy katakan,jiwa benar2 terusik bila mendgrkannya..mudah2an kalian juga begitu bila mendgrnya...
akhir kata,marilah kita bermuhasabah cinta...bukan cinta pada manusia,harus diiingat,cinta hakiki hanya pada MAHA PENCIPTA,ALLAH S.W.T....
subhanallah...

salam kaseh dari saya,ana =)
Teringat semua yang kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini..
Ya Illahi...
Muhasabah cintaku......
Tuhan kuatkan aku,
lindungiku dari putus asa,
Jka kuharus mati,
pertemukan aku denganMu....

No comments:

Post a Comment