jemput jadi kawan =)

Tuesday, August 17, 2010

ketenangan atau sebaliknya

kecelaruan hati atau runsing.
entah.saya sendiri tidak punya jawapan.yang penting saya tabah menghadapi ujian yang hanya sebesar hama cuma.moga2 setiap permasalahan ada jalan penyelesaian.amin.

alhamdulillah,harini genap pun enam hari kita beruasa dibulan yg sungguh mulia ini.syukur... daku panjatkan kpdNya,amin.hmm...
sbnrnya sempena kedatangan ramadhan ni(kita sedang jalaninya pun),sy menyimpan pelbagai hajat,harapan dan doa...nak kata sebesar mcm mana atau sehebat apapun hajat sy tu,hanya YANG MAHA KUASA saja yg tahu.subhanalla

YA ALLAH,KAU permudahkanlah urusanku.perjalanan hidupku.kesempatan dalam setiap kejayaan yg manis itu.saya harap ramadhan yg mulia ini akn menyuntik diri ini supaya lebih tabah,cekal menempuh dunia yg penuh ranjau dan kesulitan.sesungguhnya ALLAH akn menurunkan musibah ke ats hambaNya sblm DIA menurunkan hikmah dan nikmat bagi hamba2NYa..

seandainya saya punya kuasa untuk menghentikan kesulitan dan kesedihan sy akn lakukan.tp siapa sy.segalanya berlaku ats kehendakNYA.

payah untuk diutus jauh sekali diungkap perasaan sy tika dan saat ini.namun sy tetap memohon agar Allah memberkati keluarga saya,rezeki sy dan mendapat keredhaan Allah...Ya Tuhan Kau panjagkanlah kaseh syg diantara kami sesama islam,kurniakanlah cahaya dan keindahan ciptaanMU didalam hati setiap dari kami.amin.

keresahan dan kegelisahan hanya terubat dgn cara mengingatiNya.walau apa cara dan tindakan.misalnya berwudhuk,bersolat,berdoa,mengaji dan seumpamanya.

mari tenangkan hati.
=)

No comments:

Post a Comment