jemput jadi kawan =)

Thursday, October 28, 2010

orang lain serba canggih.saya pula???????

orang lain serba canggih.saya pula???????...tak,dan tidak....saya perasan sangat yang saya nih jauh ketinggalan bab2,dunia2 kecanggihan nih.sebab ape?
sbb sy sempoi.saya ambil tahu saja.tapi saya tak menggunakannya selagi ianya bukan atas dasar keperluan atau untuk memanjakan diri tak habes2.

contohnya....orang semua gegak gempita dengan gajet terbaru(ye kot) blackberry.iphone 4 ape bagai...macam2...saya kaki ambil tahu.cukup dengan tahu.mesti orang cakap 'heleh,ko takde duit,tu sebab ko cakap camtu,ko jeles kot..takpun,ko tu kuno!'

ha...tak kesahla...ye saya kuno,saya ketinggalan zaman....pedulik hape saya dengan semua tu....
lebih baik saya huru harakan diri dengan nak kumpol duit buat harta banyak2,beli banglo,tanah,kereta mewah2,bercuti,shopping benda2 lain selain gajet manjang!....tak salah pun sape2 yg sikap cenggitu,hak masing2...suka hati lakan nak buat apepun...saya cuma cakap sahaja ya cik abang cik adik manis....

dan lebih baik saya topup amalan sy tuk disana..tak gitu?

merata sy pergi.merata saya tengok semua dok kecoh handphonela,laptop la,dslr yg superpower la,cybershot cmera la,pc itula inila....adeje kan...paling kesian bila tehegeh2 tunjuk kat orang...siap bagitahu ituini...upload and bangga semangkuk dapat menunjuk kat kawan2..kihkihkih...

biasanya org yg takberapa nak ade yg sibuk tunjuk,sbb dia takde,bila dpt mcm hape lagi.hahha,org yg ade2(berada) ni,yg betul2 berada dia takkan sibuk nak menunjuk...serius...
yela,org ade,awak takde.duk diam sudah...

hahahha....
heyy,saya takde blackberry.sy ade blackboard aje utk tulis segala plan future sy,segala yg sy citakan....kat blackboard taboleh BBM...blh tulis dgn kapur aje...yg mana hari2 tepancar depan saya tuk saya baca n jadikan azimat...azimat ape, 'lu pikirla sendiri'
nabil yang kata ya....

orang ade ituini.
saya takde.
org cakap serba mewah,
saya tak...
orang kesana sini,
saya disitu lg sbb sy nak terbang
bila watak sy berfungsi
utk 'itu'...

org pakai Blackberry Torch 9800,saya pakai nokia haprak aje...
heheheh...orang pakai lawa2,saya sempoi aje...


tapi saya bersyukur.alhamdulillah.
dan paling saya terharu,seumur hidup,sy takpernah keluar duit beli handphone.
asyik2 ayah yang belikan...dan,kakak yang bayarkan line saya...

teruk ke?
heyy....ini rezeki saya...n saya im happy wif dat!hehehe

da tua bangka baru nak beli sendiri nanti!

da da......

3 comments:

  1. wah kenapa tajuk ini lebih berkisar dengan blackberry?
    hahahaha

    betul ckp ana..
    knape nak bazir beli bnda2 cmtu..
    baik kumpul harta beli kereta, rumah, tanah..
    yeay

    Mari kita mengumpul bersama-sama...
    hhihihi

    ReplyDelete
  2. as singgah cni... nice blog =)

    ReplyDelete
  3. ainil-hahha sbb blackberry objek kpd jalan cerita.
    kebetulan ramai org sibk dgn blekberi apabagai...
    kebetulan aje tu..

    kan?
    haaa...baik kumpoi rete kan?
    hihi..
    kayo rayo kito!
    jom

    asmiza-terima kasih ya sbb jadk kawan sy!
    blog as pun bes tau...lawa lagi!

    tq ye as...rajin2 ke blog ana yg serba cool ni..
    hihi

    ReplyDelete