jemput jadi kawan =)

Monday, October 25, 2010

zaman itu.rindu.perawan v1


ini saya.
berumur dalam 7tahun rasanya.paling tak dapat dilupakan,sejak kecik selalu
sangat hari jadi saya diraikan.Terutama emak,waktu ni,mak meniaga kedai makan,jadi orang pun memanglah ramai datang meraikan,tapi sekarang,entah kenapa,saya makin tak mau ade sebarang sambutan hari lahir.kecuali doa selamat utk 'besday garl'...
tahun ini,tahun pertama,tiada sambutan.atas permintaan sy,entahlah,akn dtg wallahulam.


gambar sewaktu kami berada dalam perut pesawat malaysia airlines.
seronok sbb dapat timba banyak ilmu dan pengalaman.
paling kelakar,siap sengih2 dengan pramugara2 yang bertugas haritu.



lawatan sambil buat kerja,hahaha
di klcc,ini gambar sweet17 =)



sori encik!sy lupa nama encik!
org yg bertanggungjawab handle kami waktu lawatan di astro.


tingkatan4
zaman kegemilangan saya..oh tidakkk
rindunya saat itu! rasa tersiat2 dijiwa nak kembali ke zaman anak2 sekolah
yang agak taksub dgn pelajaran dan apa saja agenda yg
termaktub disekolah! biasanya,sayalah kepala apa saja plan yg
dibuat,n saya juga jadi bendahari 2tahun berturut2,start form 4-5.
konon form5 tanak ade sebarabg jwtan sbb nk tumpukan pd pelajaran aje.
las2 mcm2 yg dipertggjwbkn!


hah,ini usia awal di tingkaan5,
alhamdulillah,usaha sy sbg naib.pengerusi kelab bim&kaunseling sgt
memuaskan...dan setiap yg dianjurkan semua dikelolakan oelh sy dan
teman2 kelas yg baik hati =)
dan merekalah jugak yg byk bagi support pd sy...


lawatan sambil belajar ke upsi.
memang muka toya =)
haha...banyak ilmu yg kami peroleh disini.
dan apa yg berlaku sy catatkan dlm buku,selain tu
saya rajin mengolah ap yg berlaku pada essay yg sy buat,tak
kesahlah dlm bi atau bm.



tak silap saya,ini gambar sewaktu kami berada dihadapan kelas
saya,dan waktu ni,kami berada di tingkatan5.
time tu,bajet matured gila...hahhaha
apetaknya,sy time umur tu lah,pulun semua agenda!
dari tae kwon-do,kelab2,jadi mentor,kesana kemari dgn
bahasnya,pidatonya,jugak forum2...
dekat perhimpunan pulak,sy bagi tazkirah...dahla tu,time 2,ustazah nak dlm kadar segera,
mujur ada nota...alhamdulillah....


jamuan kelas.
hehe...yg berdiri depan saya tu,cikgu izzudin,superb best!
baik sangat,n dekat buku nota saya,dia selalu bagi kata2 semangat n puji2an la!hehehe
dia ajar sejarah,dan yg duduk tu,cikgu taziah.guru kelas kami...
sayang sgt kat cikgu2...sumpah sy rindu sgt2!
paling rindu pada mama vouge sy! cikgu roslina,huwaaaa
tapi pic dia mane eh...ala....



see...ngeee....nasiblah sy mmg teroyak tanak jadi solo!
si le'a budak kelas sy mmg suara super power!
dialah yg solo!sy dgn yg lain2 jadi backup singer aje!
hahahha...kami mewakili seluruh ting.5 menyanyikan lagu patriotik!
gila segan..hahahha



makk aihhh....
memang.saya hitam belegam time sekolah.sekarang pun sama =)
hehe...tambah2 asyik berjemur.ini waktu habis sekolah,tgk!
kami mmg aktif!
dari kiri,si hasnah dia org kuat KRS sekolah,huda PANDU PUTERI,saya TAE KWON DO(satu2nya yg setia dan dari form1-5 yg masuk kelab taekwondo,hahah.)n nadia,SILAT.
banyak kenangan....sy smpai tepeleot kaki sbb training gila gempak..
lari 3pusingan padang!-mcm2la...



hah!lawatan lagi.
ke putrajaya,ni gambar depan putra perdana,pejabat
PM....nasib kurang baik sbb pm tadek time tu!



antara yg terindah!
saya memang dah dgr desas desus,konon sy mesti menang sbb ramai peserta lain
punya essay mcm nak taknak aje...
alhamdulillah...jadi nyata!
gila bangga kot!
walau tak hebat mana,time ni pun,org sibuk dgn persediaan nk exam,tp sy ttp
nak masuk buat essay pasal sejarah kemerdekaan
tanah melayu.alhamdulillah...



he eh...tiba2 jadik muda...
ini zaman entah umur berapa tah...
sy yg disebelah kanan,sblh kiri sepupu...
ok,saya mmg aktif!
main bagai,menyakat paling utama!
tu sbb time ni pun tgkla ha,mcm jantan!



mula2 belajar pakai tudung...
heheh...walau gengster,tapi dlm hati ade syurga...
hahaha....mcm baik aje.haha



sebenanrnya,kalau nak ikutkan.banyak lagi nak cerita,gambar pulak sampai pening nak milih.banyak sgt2.ini antara yg sy main hamek aje....
sempoi kan...seronoknya zaman2 sy yg berlalu tu...gembira betul!
lagi best bila usaha,niat yg ikhlas dihargai orang.paling yg tak dpt sy lupa bila mana,sy dihadiahkan oleh emak seutas gelang ,sepasang telekung(saya pakai hingga sekarang!),duit RM@##* sewaktu sy berjaya melakukan forum dgn org2 yg terbilang dihadapan MB PERAK(sekarang),dan paling berharga bila emak selalu sertakan apa saja yg sy buat dgn doa2 ajaib emak!
terima kasih mak ayah dan seluruh adik beradik yg terlalu baik buat sy...

semoga Allah merahmati kalian semua.amin.

No comments:

Post a Comment