jemput jadi kawan =)

Wednesday, January 12, 2011

kita serupa mungkin.

salam dari saya,
entahla kenapa dan apa yang sangat2 menyentuh hati bila sesuatu berlaku buat kita yang bernama manusia akan berkelana bila dilanda ujian yang bertimpa2.wallahualam.saya kurang tahu,kurang arif,kurang pengetahuan....hanya Allah YANG MAHA TAHU akan sesungguhnya...

saya melalui detik masa yang kurang lebih atau tidak dengan hati yang melebar sayapnya,cuma kadang kadang sayap rapuh dan terputus dihujung akibat tersadung dan terlanggar dahan bila berterbangan tanpa hala tuju sebenar...keliru selalu datang menghampiri...dunia saling melengkapi.tapi dunia jugak selalu diadili.diadili oleh manusia yang masing masing berkata diri mereka di tampuk yang betul.tak pernah salah atau goyah.

kalau rasa meluat atau takpaham,sila abaikan,saya bukan berpuisi bersajak atau apa2 yang dapat diseumpamakan,tapi penulisan sebegini tercorak dari akal,turun ke hati tertulis di jari.

dan kita serupa mungkin,dan mungkin juga kita tidak serupa.

kita serupa tak?

-bila kita dilanda badai yang kuat menghempas tanpa sebarang klu atau tanda tanda pasti jiwa kacau,remuk...

-kita selalu berharap yang usaha kita akan dipandang tinggi setinggi langit,tapi adakalana kita silap sebab orang pandang enteng usaha kita? begitu?

-bila mana kita mengharapkan impian,doa dan harapan akan terlaksana mengikut pelbagai plan baik planA plan B atau plan apepun akan berjaya,tapi kita silap,kita tak tercapai lagi,sebab kita perlu lebih kuat hadapi cobaan?

-bila kita mengharapkan kepercayaan orang lain pada kita,tapi kita salah sebab kita sendiri yang buat orang tidak percaya akan kebolehan dan kelebihan kita...betul?

-bila kita mahu sesuatu tapi kita selalu atau sangat sukar nak memilikinya? macam tu?

kalau kita serupa.kita sabar ya.tabahlah wahai hati.
apapun coretan hidupmu,kekalah di alam yang realiti,hakikat kehidupan ada putaran naik turunnya.tidak ada yang mustahil dalam plot drama cerita yang kita sedang lakonkan...saya bukan manusia setabah mana,tapi kerana doa yang setia nsyaAllah kita kuat...yakinlah dengan ALLAH.dari sisi lain,kita semua punya hati kecil yang meronta kesedihan.wallahualam.

'jangan beri helah untuk tabahkan hati.ada habuan terindah untukkmu kelak,insyaAllah' -anakefli

2 comments:

  1. nice....

    dah POLO blog nie..hehe..erm..takder shoutbox ek

    ReplyDelete
  2. terima kaseh =)

    haritu ade jugak,tp dimusnahkan seketika,insyaAllah lps ni ada balik kot,heh

    ReplyDelete