jemput jadi kawan =)

Monday, March 14, 2011

fahim fauzan

muda2 saya dah ada anak =)
anak buah ye...
anak buah saya ada dua.tapi kalini saya share tentang yang seorang dulu.
anak2 saya dua2 comel....
yang satu ini anak nombor dua kepada abang saya...biasa asyik si abang aje dengan donia glemeramanye,sekarang kasi adik ye...ahaha





taksilapnya waktu ni sitecik ni baru berumur dalam 2bulan lebih aje kot,
paling cool pagi2 raya dia datang dengan parentsnye dalam keadaan tido.
ok,dia memang kuat tdo,sbb dlm kes apapun dia tdo aje,cuma sejak2 lepas umurnya setahun baru rajin celik mata!


his mother,
memang jenuhla sebab rutin dia even raya pun mata pejam.kikiki
bawa jalan manapun pejam aje,yang celik time lapar...
ada beza dengan his brother si paey,paey kecik2 tak kuat tdo tp ya rabbi...kuat cakap.-bahasa diala =)


bila usianya menginjak dari bulan ke bulan...
agak chubby...tapi taksangat pun..serius!
saya memang harap anak2 buah saya tembam,geram!tapi paey n paim kurus mcm
duduk afrika aje.makan jgn disua,ngap aje!


tapi,time ni pic ni nampak mcm dia 'gebok' ajekan?
gebok min debab =)

usia ni si paim dah semakin bijak bercakap...tau tak,baru melangkah usia hampir setahun lebih
macam2 words dia boleh sebut.ahamdulillah.sama mcm paey,
petah bercakap! dan lagi seronok time ngaji n belajar,
dia akan nyampuk,dia sama2 belajar.

taksilapnya,gambar ni lepas balik dari i-city,amboi...menggoda u!
dan persamaan lain si tecik ni dengan abgnya,si abg baru lahir dah merata bawa dek makpaknya bejalan bagai,
si fahim,ibunya masih dalam berpantang dah jauh pergi bercuti bagai...dua2 beradik kecik2 dah
kesana sini.patutla kuat bejalan!


hah!pic mula2 tadi yang dia tdur tu,tahun pertama dia lahir n beraya,yang ini tahun kedua...
ramai cakap wajah dia n his brother copypaste =)
ater,dah adik beradik...
paling cool 'telinga astro' diorang...heee
takpe,orang cakap telinga camni murah rezeki @ telinga tadah rezeki.alhamdulillah la =)


memang nak gelak gulink2 bila saya tengok gambar ni.sebabnya sitecik ni ada kes dengan ayahnya!
see...sikit punya jebik n sedih mukanya...time ni pergi rumah salah sorg teman saya,ada open house,as usual la
si ayah akan jaga sorg anak,si ibu jaga sorg,si ayah tengah cool makan sambil suap anaknye tau2,
...ditepisnya air...perghhh!tumpahla kat baju ayahnya...
dia dah buat dosa dia pun cool aje sambil mencebikkan bibirnya =)
paknya rasa takgamak nak marah,siap pujuk lagi adela...haaha


ni pun takbleh bla aja...
sama aje dengan paey,nampak aje sape2 buat keje or on9 pakai lappy,perghh...
dua2 sibuk.risau juga usia setahun jagung pun belum dah celik IT sangat!
ini dipakainya lappy makngahnya,ok laptop saya mmg tabolehla,si apey aja blh,sbb kang ape diperudinya!
kalau ramai2 family berkumpul n masing2 pakai laptop,apelagi,diorang pun akan busy dgn
'upin ipin' n segala macam yg diorg minat!


see...mesti u all cakap asyik baju ni ajekan?
aahha,mmm boleh dikatakan banyak baju tdur dua beradik ni sama la pulak designnya,
bawa pergi makan,dia takbanyak kerenah,asalkan suap makan.
hee,comel puak dipakaikan headband mokdenya neh...


alhamdulillah,seronok tengok anak2 buah membesar dengan cukup rencahnya...
dari pendidikan,kebajikan dan seumpamanya...tau2 dah makin besar anak buah mummy ni...
sitecik ni rapat dengan wan nya,(ayah saya) sebab kalau dia datang aja,ayah akan panggil
'haji pahim...meh2 wan ade roti ni...ececehhh-ayah semua dijamunya kat cucu2 nya...
lepas tu satu rumah selerak bagai...


kalau nak tau,saya ni memang minat tahap ape taktau lah pasal korea ni,semua babla.
dan sgt suka pratikkan bahasa2 yg saya tau dlm pertuturan seharian,n saya mesi akn cakap pada sitecik ni antaranya
'oppa'.....(abang) n saya memang suruh dia panggil abangnya oppa..
kalau u all dengar bunyiknya...alahai...sweetnyelah!
kalau dia sebut 'yobseyo' perghh lagi meleleh airmata...ahhahah...
sajak aje bunyiknya!


n usually,kalau dia naik kereta drift ayahnya,dia memang cool aje start enjin n ala2 dia yang nak drive
huh!...anak2 sekarang...


'eyo'...katanya...
paim ni kecik2 dah ramai rakan bisnes...semua di'eyo'nya...
kadang2 yobseyo....heee
**handphone tu pemiliknya saya.saya still pakai hp zaman lampau =)


nampak tak tangannya berbalut...eh jari...jarinya berbalut.
kesian sangat...yang saya tau kesnya dia main pisau n doc yang merawat cakap habis jugakla isi jarinya di*$#...
adoi!!!!!!!!!!!!
tanak cakap ngeri...apapaun sekarang dah okla...tapi ngeri kalau diiingat.bahaya betul la budak ni!


kadang2 kalau keluar makan diorang minta nak duduk dekat,kadang2 tak,sebab masing2 ada favourite auntie la katakan....makpaknya kalau kami sekeluarga berkumpul lagi untungla,anak2 takmau duk rumah,mesti nak tdur rumah maktok n tokwan!


alhamdulilllah sangat,sebab dua2 beradik menghiburkan hati,
pandai amek hati...semualah!
disebabkan terlalu bijak,kalau dorg do da mistakes,
nak marah pun tajadik...hadehhh...
ok,kalau dengan saya tetap kene..**garang la konon


waktu belajar dulu sampai nangis2 saya rindukan paey,sekarang pulak
rindukan dia dengan adiknya...dan sepanjang yang saya tau,si paey ada kes besar dengan adiknya...
insyaAllah tentang paey kita ketemu dientry seterusnya =)

terima kasih kerana sudi membaca.

p/s-anak itu adalah anugerah Allah.hargai segala nikmat yang diberi

No comments:

Post a Comment