jemput jadi kawan =)

Monday, April 11, 2011

cara cara nak cool kan hati


pssstttt.....
ada yang saya minat da tawen =(
takpe2,yang lain ade..ahhaha



salam,ok ini bukan cara2 atau langkah2 yang digalakkan utk ditiru atau diikuti,ini cuma cara saya yang tak pernah keluar kat mana2 buku,majalah,tv radio n ape2 yg berkaitan la....nama lagi cara saya kan..hee,ni nak share sikit kegilaan and ketagihan yang taklah teruk mana,setakat diri sendiri aje,buat masa ni alhamdulillah ketagihan saya menonton drama2 korea,kesukaan and kecintaan pada pelakon2nya and kesukaan pada makanan2 korea like kimchi,fehh,suka betul! yang pasti halal la,buat sendiri pun boleh der...c de hand ler,ahah!

macam ni,cara2 nak menyejuk hati,jaga hati, nak cool kan hati setiap org mesti ade cara2 yg tersendiri tak ketinggalan saya juga ada cara saya...selain cara dan langkah2 yang dianjurkan dalam islam,ini adalah langkah terakhir dalam pendekatan saya nak sejukkan hati dan tenangkan hati,walaupun tak semudah mana kan kita ni nak tenangkan hati,but wai not mencuba n try yg terbaik...

1-saya akan buka lagu2 korea,biasanya lagu2 yg saya dengar saya ambil dari cerita2 yg saya tengok n carila kat tenet,donlod...fehh..memang cool bila dengar!contohla saya tengok drama my girl,so salah satu lagu kegemaran saya 'never say godbye by mario n nesty...

2-saya akan menonton sebarang drama2 dari korealah pastinya! saya sebenarnye pulak,lebih suka drama2 sekitar tahun 2000-2009,yang terbaru sgt ni,bkn tak minat cuma saya tak bekenan dgn pelakon2 baru yg entah hape2...bwekk!

3-mula cari pelakon yg saya baru perasan kehadirannya dlm industri seni korea,lps tgk muvie tu saya pegi hafal nama pelakon..ahahhaha,then cari !

4-ni gila sikit...sape2 yg tak berani tak digalakkan ikut, **berangan pasal pelakon2 korea n sbb telampau minat kat pelakonnya sampai saya perasan yg saya betul2 dlm crita tu...haktuih!!!
ok sbnrnya saya akn jadikan cth mana yg baik dlm drama tu,perasan tak biasanya drama2 korea sealu selitkan atau menjadikan USAHA adlh kunci kejayaan dlm hidup diorg,tak putus asa,dan paling cool dorg menjalani kehidupan dgn tabah! -bkn peleceh drama mesia,tapi drama mesia asyik2 org2 kaya n kisah cinta yg amat menggelikan...hadhoiyaiiii.....NAK TAU TAK? saya geli n memang jangan harap nak tgk drama cinta anak remaja,hakchummm!hakktuih!!! saya cuma suka tgk drama melayu yg mana kisah cintanya tak melalut,mengarut peluk apa bagai,percintaan dewasa mmg masih diterima akal,cinta org muda minta maap nak tgk....geli mak bak kata ainil!

5-nak pesan,jgnlah ikut...bkn apepun,kang kata saya bawak ajaran pelik...saya ni pun tahap minat yg cool,tu sbb ape2 kot boring or tgh layan jiwa sedeh bagai,saya layanla citer2 korea,bkn apa mcm yg saya ckplah,saya akn bertambah or sedikit pulih hati n jiwa sbb semangat yg ada pada drama dorg tu sgt mengagumkan....tabah aje....

p/s-watak young shun(the successful story of a bright girl),jin sun mi(all about eve),yoo rin(my girl) and apa lagi la memang sgt2 saya suka.sbb dorg antara wanita yang tabah!

No comments:

Post a Comment