jemput jadi kawan =)

Saturday, April 23, 2011

saya cakap jangan salah faham

salam

gigih saya nak menaip lewat2 ni sebab saya rasa ni memang penting.penting sebab benda2 ni merangkmi hal ehwal harian kita,tapi sebelum tu saya minta maaf bebanyak kalau ada diantara siapa2 yang mengunjungi blog ini akan rasa meluat atau marah tahap gaban dekat saya.boleh tak nak cakap jangan cepat marah atau fikir negatif pada orang lain.

sebenarnya risau jugakla kan sebab sekarang ni boleh dikatakan ramai penulis2 blog yang superduper hebat lagi femes emes.sebab orang2 berfikiran kalau followers ramai then tuan blog tu femes,ye la kot..saya tak pasti,sebab saya semua blog orang saya redah,mana yang saya mula rasa pelik,jelik(maaf),melalut,agak pening dan sukar saya terima,apatah lagi akal,saya akn tinggalkan terus,saya jujur kalau tak minat n pelik saya takan jadi follower orang tu,buat apa sedangkan kita tak selesa dgn dia then pura2 jadi pengikut,what the? tak baik la kawan....kalau macam tu what for kita berblogging,nak femes...uhuk2...takminat.

macam ni lah,saya cuma cakap ya bukan niat nak menegur jauh sekali merasakan saya sudah sempurna dan hebat bagai apa lagi,saya repeat lagi ya,saya ni suka jalan2 n baca blog orang,cuma bila saya ter'terjah' blog si gadis,lebih2 lagi yang memang amatlah indah paras rupa manusianya,dan lagi syokkk,ape lagikan,kalau cantik,bijak apa bagai dah tentu femes,alhamdlillahla saya utmpang suka n bangga even ape kene mengene dengan saya,hahaaa....duk baca2,aik....apesal suka caci maki hamun...sebut perkataan2 yang alahai cik tipah hoi.....maaf cakap, usually,words yang selalu digunapakai dek awek2,gadis n jelitawan2 tersebut is 'cilake,setan,vavi,babi,pu%^&*,dan entah apakajadahnya lagi,sori dek non,saya malu dan jelek nak menyebutnya...saya tau,mesti ramai yang marah or tak setuju apa yang saya utarakan,let me repeat again,,maaf ongputeh saya beghabuk sesangat, saya cuma cakap,bukan nak bajet tegur u,u or u and u...not....im not...saya tak minat nak jadi kaki tegur sedangkan saya sendiri masih banyak kurang,BUT saya harap pada seluruh pembaca2 yang dikasihi Allah sekalian,belajarlah bercakap benda2 baik,bertutur yang baik2,sudah Allah beri rupa yang cantik,kacak,menawan kenapa tak pada tutur butir percakapan seiring dengan rupa....kenapa tak gunapakai nikmat Allah sambil mensyukurinya.

orang2 menilai kita selain pada rupa paras,yang utamanya sebenarnya orang telah lihat pada tutur kata atau lenggok bahasa kita,ya mungkin demi kawan2 yang lain baca entry kita,nak nampak cool or what so ever la ongputih kata,what the nak MENCARUT.ape kata,sebut nama2 NABI,para Rasul,NAMA2 ALLAH,..mmmm...

saya pun tak baik mana dik non,jahat jugak,pernah mencarut jugak,pernah marah2 apa bagai jugak,tapi kita bukan makin kecik n takda AKAL nak mencarut n hangin manjang...cakapla baik2,lagi hebat blog seseorang tu,lagi pelk bahasa yang digunapakai,lagi nak nampak cool seseorang tu,tapi makin jelek dipandang orang.

maaf jika ada yang terasa,BUT WHAT FOR? kamu semua lagi bijak dari saya.fikirkan2.

p/s-jangan persiakan kelebihan anda hanya kerana perkara2 yang bodoh lagi hodoh di mata manusia lain.mudah2an dimata Allah kita dipandang mulia.amin.

4 comments:

  1. ayat ana ni bak kata bos ainil tak yah tampar muka dia
    tapii
    sentuh pipi pastu , terus jentik kat hati dia..
    powerful

    ReplyDelete
  2. perhhhh ainil,kata2 kamu lagi buat kita berfikir and sangat dalam maksudnya tau...

    terima kasih =)

    ReplyDelete
  3. yupp.. bhasa akan dibaiki dri msa ke smasa.. muehehe.. nice entri ana.. btw, tanx follow ea.. ermm pasni boleh x buat pop-up window?? sng cket nk komen :)

    ReplyDelete
  4. farhana,hee...mudah2an kita sama2 dapat manfaat,mana yg baik jadikan teladan,yang buruk tinggal2kan...

    sama2,
    tula,tapi cemana eh,ana ni bukan mahir mana pun bab2 blog ni. =)

    ReplyDelete