jemput jadi kawan =)

Wednesday, April 27, 2011

malaysia.korea

salam,

sebab dah siapkan keje ape yg patut,malam ni heaven lebih dari biasa.haha,punyalah gigih dan cool saya layan drama korea ni.entah kenapa memang sgt2lah suka drama2 dari negara korea ni.kang kalau cakap orang kata saya lupa daratan pulak.ater.....

gini,drama diorang even non muslim,banyak benda2 yang merangsang diri ke arah kematangan dan daya usaha yang tinggi.penatlah saya menonton sebarang drama melayu yang penuh dek cinta2 mengarut,cinta remaja yang buat saya rasa nak bwekkkk,kekayaan,kecantikkan n entah hape lagi yang masyarakat malaysia duk nak tayang.lepas tu kalau pakaian,memang dah serupa orang barat.TAPI,bukanlah semua.saya tetap peyokong tegar drama melayu.but certain2 drama n filem aje.tu sebab kalau drama melayu ni,saya memang minat hat yang kelakar aje,bab2 cinta memang tak la....geli.memang saya pun remaja,tapi geli plus jelek dgn cinta anak melayu.LUAR BIASA sangat.tapi kot drama cinta org2 dewasa like pelakon sebaya adi putera ke,elly mazlein ke ha ok.molek sikit.muak tengok bebudak skola,bebudak unibesiti duk kalot becinta...huh...tak salah but dis sis my pendapat.

sambung balik pasal drama korea,let me cerita.mana tau kita sama2 boleh saling ingat mengingati,ambil yang baik,buang yang sebaliknya,perasan tak,drama korea berobjektifkan USAHA dalam kehidupan melebihi percintaan.misalnya drama MYGIRL,walaupun dihimpit perasaan cinta pada si lelaki,tapi dek kesilapan diri yang suka menipu(terpaksa atas desakan hidup) sebab kelansungan hidup,ujian yang datang bertimpa2,tapi cool gila si perempuan tu usaha kerja,usaha sara diri dll.mcm2 yang dia lakukan.sama juga drama2 korea yang lain,USAHA jadi tunggak dan misi dlm setiap drama yang ditonjolkan.bukan asyik bagi perhatian kat cinta manjang....

dan paling cool bila part sedih.saya pun jadi tacing sambil golek2 atas tilam menangis umpama mati suami(mane ade,ni tipu ni)...menariklah sungguh....saya tetap dengan pendirian,selamanya drama korea,saya kutip mana yg baik,saya tak ambil pot mana yg tak bagus.tapi susah nak carik yg tak bagus...hehe.

p/s-gigih kumpul duit nak melancong,buat gigi,nak beli buku banyak2,nak kumpul dvd korean drama.(perancangan kecik2 aje ni)

*semua yang saya idam n hajat tak mcm orang lain.lapok gila.kot org lain dah tentu semua jenis gajet baru n mahal2 dorg idamkan,nak date dgn balak,nak beli baju,shopping ape sume... -dulik ape,saya bukan heran gajet2 ni.hahaha

No comments:

Post a Comment