jemput jadi kawan =)

Tuesday, July 5, 2011

sebelum dan selepas

assalamualaikum =)

kadang2 sifat tenang dan terlalu tenang pun tak ok juga.entahla....mmmm...entahla...ini cuma pendapat saya,tak tau kenapa atau saya ke yang rasa saya ini memang tenang,tapi alhamdulillah pada Allah Ta'ala sebab dalam banyak situasi saya selalu menerima dan melalui sesuatu tu dengan tenang hingga adakalanya ketenangan tu buat saya rasa tak selesa selepas tu.mesti susah nak faham apa maksud saya kan,tak apala.saya cuma dan cuba meluahkan sesuatu yang saya harap tak bikin orang lain susah tapi mudah2an orang lain dapat ambil iktibar dan pengajaran.

saya teringat ada satu pepatah dimana ada menyebut

'jangan diingat pada perkara2 yang bakal membuat kamu derita,tetapi kenanglah perkara2 yang bisa membuatkan kamu bahagia'

jadi dalam situasi yang saya selalu bertenang tu,kekadang buat saya jadi tak menentu sebab asyik teringat 'napela tadi saya bla bla bla.....'
=(

misalnya,saya ingat lagi sewaktu saya mendapat berita tentang pemergian atuk beberapa bulan lalu,saya cuma berkata 'innalillahi waina ilaihi rojiun...dan dalam hati berbisik,sesungguhnya dari Allah kita datang dan kepada Dia juga kita kembali,saya bertenang2 sahaja,dan masih tak menitiskan airmata...dalam lepas 5minit berikut baru terbit airmata,sedangkan sebenarnya hati tetap diragut pilu,entahlah wallahualam,

disebabkan dek terlalu tenang,saya sendiri rasa tak keruan...uwaaa....
sebab asyik teringat dan terlalu memikirkan...tapi apakan daya,senyumlah wahai hati,

yang heran time berlaku semedangnye cool,lepas tu duk teringat... =(

p/s-apekan daya,mudah2an Allah redho,

No comments:

Post a Comment