jemput jadi kawan =)

Saturday, November 12, 2011

embun pagi.

assalamua'laikum wbt.

di hujung pagi,hari siang namun gerimis di luar...andai sepi tidak bertandang,tidak pula tahu apa rasa kesepian dan keseorangan...sungguh,jejak bangun di awal pagi terasa masih samar dalam pandangan...masih pudar untuk lihat butir2 harapan...walhal hari2 memohon pada Maha Kuasa,siang dan malam menadah tangan padaNya...ya masih ada salah dan silap diri,kerana Allah itu lebih tahu...perancangan Allah adalah lebih baik dan indah...siapa aku untuk mempersoal...mashaAllah...ampuni hambaMu ini Ya Rabb...jangan jaukan aku dari rahmat dan lembayung kasih sayangMu Allah...

melodi yang bermain main di kotak hati tak pernah henti.meski dalam tidur,aku yakin iramanya masih dimainkan,kerana setiap tidurku,aku berdoa padaNya,supaya aku tidak terlalu lena,biar tidurku sentiasa mengigati Allah,biar tidurku selalu memikir dan memikir terus...

andai mungkin dalam doa itu masih banyak yang kurang,tidak kuat,tidak sepenuhnya lahir dari hati atau apa sahaja mungkin boleh menjadi sebab pada doa yang masih belum tertunai...sendiri memikir...O Allah andai hati ini masih penuh dengan noda2 dan benci pada sesiapa,atau penuh khilaf sana dan sini,mohon Engkau ampuni diri ini...sucikanlah hati ini...Allah...


p/s-cerpen kontot.


No comments:

Post a Comment