jemput jadi kawan =)

Wednesday, November 9, 2011

Mummy vs Zara

assalamua'laikum wbt



si tecik Qaseh Zara Raisya.
usia Zara sepuluh hari ni haa =)




tengok balik tajuk atas tu...wooohooo
mummy vs Zara.

haha.yea yea aje...iyelah,sebab malam ni saya berbesar hati jaga Zara siap bawa masuk bilik ni haa...lagi cool waktu menaip ni haa Zara baru lena.Saya letak atas pillow saya yang beso nu haa,bio selesa.harap ekon ya mashaAllah sejuk gedi si kecik ni nanti.

opss...Zara wek2 sbb bunyik saya menaip...alahai...
maaf ya jara riccha...(Zara Raisya namanya,ater dah macam2 org sebut namanya,termasukle saya)

ermm...bertahan dalam sejam lebih sahaja saya jaga si Zara ni haa...
telinganya telinga lintah...bunyik sikit,dia tergeramam...even berbedung...

saya duk potpet2 ditelinga dia,main bagai...
tau2 dia tidur.ok relaks..ater tetau ehek2 balik...
saya angkat,sambil2 kendong di tangan,kejap tu saya letak di bahu,kejap2 alih didada,kejap2 saya baringkan semula dia...dia tak nangis tapi biasalah tetau dia ehek2 comel gitu...itu namanya minta dipegangle..

sambil2 jaga Zara ni haa,saya terfikir dan terfikir...mashaAllah,sungguh!
pengorbanan seorang ibu itu tiada tandingan dan nilainya...bukan mudah jadi ibu,jaga anak kecil...ermm...
susah nak gambarkan perasaan tika ini,tetapi rasa sangat bersyukur kerana Allah berikan saya peluang merasai perasaan yang luar biasa dan mulai kenal erti pengorbanan seorang ibu,tidak hanya tertumpu pada satu2 hal sahaja,tetapi yang lebih utama,kita harus ingat,sejak kita dalam usia kandungan,dilahirkan,mulai membesar dan seterusnya bahawasanya si ibu ayah telah berkorban seluruh jiwa raga demi anak2nya...

meski saya bukan bergelar isteri,ibu atau punya pengalaman luas,namun yang sedikit ini saya terlalu bersyukur pada Maha Agung,O Allah betapa hebatnya kejadianMu...
saya melihat dan belajar dari situasi2 sekeliling saya,saya menimba ilmu dari mereka2 yang arif mengenai sepak terajang dunia...yang pasti ia berbalik pada realiti,duiawi ukhrawi...


p/s-lepas dukung Zara,dia ala2 lelap2 ayam saya pergi hantar dia dekat maktoknye..tetau ehek2...
dah tengok dia kejap baru saya sambung taip...ater,udahle dengan cendol ni pun sama2 ikut kelua(hingus)..sabo jele...wuwu...selesema kembali =)



No comments:

Post a Comment