jemput jadi kawan =)

Tuesday, July 10, 2012

melankolik sekeping hati.

Assalamua'laikum sahabat.

salam kenal kalau2 ada kenalan yang baru berkunjung.sangat terharu dan teruja kerana hadir kesini dan membaca.bagi sahabat2 yang kekal disini(kot2 ada yang tetap dan masih sudi melawat kesini.kotkot...hee)
saya amat berterima kasih.syukran jazilan.

eh lewat malam ini,terasa begitu melankolik alunan jiwa.sekadar kongsi,hanya cerita kosong mungkin,namun untuk pengetahuan entah mengapa di satu sudut di hati ini,apa yang bakal diberitakan punya nilai yang sangat hebat.hanya Allah Maha Tahu.

pertama.
soal persahabatan.
dewasa ini saya semakin mementingkan hubungan persahabatan.saya merasakan selepas ibu ayah keluarga dan pastinya Allah yang utama,sahabat adalah satu tali penting dalam kehidupan.jadi saya terasa kian sensitif bila berkait soal sahabat.maksudnya,saya mahu menjadi seorang sahabat yang lebih baik,lebih rasional,tulus dan sentiasa menerima kelebihan serta kekurangan si sahabat.

saya tidak mengharapkan seseorang yang begitu sempurna hingga tidak terbit kurangnya,tetapi luhur dari qalbu ini saya lebih bimbang dengan seseorang yang mengaku atau terlihat 'kesempurnaannya'...sedang saya tidak sempurna jadi saya tidak kisah bersahabat dengan siapapun selagi niat dan jalan atas kehendak Allah.jiwa meronta untuk menjadi seorang sahabat yang setia serta sabar dalam perhubungan,menjadi seorang yang benar2 sahabat.Allahurabbi,

rindu pada sahabat2  T_T

mana mana sahabat yang membaca ini,maafkan setiap kesilapan,kekurangan dan segala khilaf saya.jujur saya tidak pernah niat untuk melihat dan membuat kamu terluka.siapapun kamu,maafkan saya.

hati.
sekeping hati.
wahai sekeping hati,bertabahlah kamu dalam apa jua hal.

yang namanya hati itu begitu sulit.ada waktu ia lebih sulit dari segala kesulitan yang paling sulit.hati itu adalah punca segala sesuatu.baik hati baik semuanya,rosak hati hancur semuanya.saya masih ingat bahawa,hati umpama jalan tunjuk.kalau betul landasannya,maka eloklah.sebaliknya maka buruk hasilnya.

moga moga hati kita selalu berada dalam rahmat serta kebaikan dari Allah.supaya kita tidak tersesat baik dunia juga akhirat.hati ini adalah panduan.

namun,kadang kadang lain dibibir lain dihati.masyaALLAH.
maka jagalah hati.kawal dan didiklah hati kita,dan pastinya berusaha selalu untuk tidak dan takkan pernah melukai hati sesiapa meski itu mustahil.


p/s- sekeping hati milik Allah



No comments:

Post a Comment