jemput jadi kawan =)

Sunday, November 14, 2010

perasaan

assalamualaikum pada semua yang beragama islam

saya bimbang dengan kadar waktu dan revolusi yang direka oleh anak2 muda sekarang.tolonglah jangan jadi manusia yang dihambatkan keperluan dunia semata.bukan nak menilai orang lain semberono atau berlagak tahu pasal dunia,tapi saya dikurniakan Allah Ta'ala satu perasan yang mana saya terlalu tersentuh dengan masalah yang melanda kita sekarang.tak payah nak bertegang urat dengan saya kalau nak marah tak tentu pasal tentang kejadian2 TAK MASUK AKAL budak2 remaja sekarang...

nak saya jerit2 beritahu satu dunia akan perasaan saya nanti dihantar ke tanjung rambutan pulak! nak pekik2 depan orang2 yang berpengaruh sebab nak minta supaya ditubuhkan satu kelab yang berpolisi sbg pemerhati dan menasehat mcm tak berapa nak 'sampai'.nak tegur sendiri si remaja 'BEDEBAH' yang tak tau malu tu,kang jadik panjang lebar takpun dipandang sepi aje dek depe...haaa....

macam mana haa....
nak kata tak bijak,setahu saya yang suka buat perangai tak semenggah ni semua budak2 yang pintar kebiasaanya,ilmu betapok2 kat dada,kalau sebut pasal status kaya ke tidak,haaa yang ni same aje,tak kira anak org kaya ke sedrhana ke tak berapa nak ada ke,sama aje...kalut lah!
punyalah malu tadi baru aje saya tengok video yang sangat memalukan bangsa saya sendiri...berpelukan,berciuman,pegang sana sini,peluk erat2 apa bagai dahtu disaksikan orang ramai yang lalu lintas kat tempat kejadian tu..

maaf cakap*mood marah ni

KEPALA HANGGUK kamu berdua!
syaitan baik sikit rasanya!
saya jijik nak upload video kotor tu,kalau nak tengok,boleh lihat di wall page fb saya.share dekat fb pun atas dasar supaya diri sendiri ini dan teman2 agar jadikan sempadan dan renungan terbaik,jangan kemaruk,gersang dengan pasangan sesama sendiri,tak tau malu.
si perempuan macam takde maruah diri,si lelaki pulak,entah jenis apelah....pelahap punya manusia! jijik!

oh,pandai.bercintan dgn kekaseh mcm tak tahan nak bepisah ape bagai,kenapa taknak cintakan Allah Yang Satu? 'kutu berahak' pun tau malu!harini dua berita dan khabar yang saya lihat.dua2 buat saya sedih.malu dgn bangsa lain.malu dgn Allah,jijik dengan bangsa saya sendiri(yang perangai macam tahi! bukan semua)...

kepadaMU YA ALLAH TA TUHAN,
aku bermohon kepadaMu dgn penuh harap dan bimbingan,KAU jauhilah aku dan anak2 melayu islam dari terus terjerumus dari lembah kehinaan,KAU selmatkanlah jiwa mereka YA ALLAH...
HANYA kepadaMU aku bermohon dan meminta....

**jauh hati dan menjeruk rasa dengan perbuatan segelintir anak muda yang mempesendakan larangan TUHAN...kalau nak sebut tentang nilai budi bahasa,pakaian dan bentuk perlakuan,memang takkan sudah...saya mohon kepada semua supaya berubahlah kerana Allah,biarlah rupa tiada asal budi bahasa terpuji...sekarang memang susah nak jumpa lelaki/perempuan yang penuh adab tatasusila yang terpuji tapi saya berdoa supaya jika suatu hari saya dipertemukan teman baik lelaki atau perempuan biarlah si dia itu seorang yang akan membawa saya ke jalan Allah,YANG SENTIASA mengingatkan saya kepada Allah...

saya tak kata saya sempurna,tapi saya selalu berusaha untuk mejadi yang sempurna,jadi saya juga perlukan teman yang dapat membimbing saya ke jalan yang sempurna di sisi ALLAH...

maaf andai ada kata yang kasar,tapi sendiri boleh fikir akan kebenaran.
jangan biar hati benak dengan kebaikan dan jangan biar hati lurus ke jalan yang binasa.sama2 kita bersandar ke jalan Allah.

wallahualam

2 comments:

  1. euwww..
    ainil baru je tengok..
    kepala tibe2 jadi pening tengok video tu sebab rasa jijik pulak dengan pasangan budak kecik tu...
    hurmm...

    ReplyDelete
  2. tulakan ainil,
    geli yang teramat...

    minta pada Allah supaya kita dijauhkan dari perkara2 yg dilaknat Allah...

    ReplyDelete