jemput jadi kawan =)

Saturday, November 13, 2010

semalam yang sangat penat

salam.

saya ingatkan saya macam rajin nak menulis dekat sini,tapi saya semak fb link aje sbb mmg dah mcm lembik penat.semalam banyak perkara dan tempat yang saya pergi,seawal jam 530 pagi dah bangun subuhnya,sampai dekat jam 230 pagi malam tadi baru saya tidur,...

semalam bagi pelajar jurusan SENI REKA GRAFIK DIGITAL,kami perlu menghadirkan diri di kampus utama UNISEL,BESTARI JAYA di batang berjuntai untuk ambil jubah konvokesyen,nak ambil tu pun perlu sertakan dokumen yang telah dinyatakan,tapi alhamdulillah sebab saya dgn kawan2 awal2 pagi bangun dan bertolak ke bj awal jadi semuanya cepat diuruskan.lagipun orang tak ramai.pagi lagi...ok,jom saya cerita sedikit....

5.30 pagi
bangun setelah jam berbunyi,tapi saya dah pesan kat si ara,kwn2(3 org kwn bermalam di rumah kakak saya) universiti saya supaya gerak saya kalau siapa2 terbangun dulu,dan setelah 'bercinta' nak kebilik air saya tetap gagahkan diri mulakan apa yg patut..lepas saya ara fara bangun n mandi sorang demi seorang dan kak fazi yang las bangun kami pun bersiap2 sampailah dlm kol 730 pagi turun dari mentari court,bali petaling jaya.

730 pagi
memulakan perjalanan ke batang berjuntai,singgah sebentar di petronas dan meneruskan perjalanan semula...sambil2 borak2 dan dengar lagu kami cool nak ke sana amek jubah.rasa tak sabar =)

940 pagi
lebih kurangla rasanya,sebab cuaca muram sesekali hujan turun memandangkan kak fazi tak bawa laju pun =)
bagus,utamakan keselamatan.hehe...sesampainya di unisel,kami pun uruskan hal2 nak amek jubah sesudah tu siap try jubah n amatlah gelebeh besar walaupun saya pun memang besar,biasalah nama lagi jubah konvo kan????????hehe....dan lepas tu,

kami terus ke pantai remis tepi laut yang sgt indah...besnyer................cool....disitu lebih kurang setengah jam kami bergambar apa bagai...tapi mmg bes sbb masing bawa kamera,pehtu bergambar mcm org femes..hahhaha,padahal tak femes langsung..sgt teruja sbb sy puas hati dgn gambar2 yg sy shoot,eh paah,akak n ara sila beri tepukan utk ana sbb pic kome mcm suwwit aje..hehe...-nape pic ana talawo? huwaaaaaaaaaaaaa

sesudah itu.....

12 tengahari
pergi makan2 di MADAM LIM dlm tesco.jalan2 pusing2,beli2 n ape2 ajela....
makan ape eh smalam? ok sy pesan chicken chop with plum sauce n capucchino ice blended aje...ok kenyang sangat =)
haha,saling merasa makanan n minuman masing2,sembang2 n memikirkan perjalann kami yg agak panjang lagi lepastu....

-terus balik ke setia alam,rumah kak fazi,abang dia la =)
ambil baju dan solat,kami terus ke asia jaya hantar ara pulak...jauh perjalannya kak oiiiii....dan destinasi seterusnya kami terus ke puchong perdana anta si kecik paah pulak...hahha mcmana buleh tersesat sampai ke seksyen 20 dlm perumahan org2 kaya kat pj tu...berpusing2 kami...n sempat all abg sy tanya jalan...setelah potpet2 dia suruh ikut lebuhraya persekutuan....jalan punya jalan alhamdulillah jumpa jalan utama n ikut apa yg disuruh.n kak fazi pun memang cekap la bab2 jalan n pemanduan neh...semua main cilok2 aje...baguih2,kalo ana mandu sorang2 dah teghoyak dah sbb sesat.kihkihkih....

-sampai puchong,rumah fara
kak fazi sempat cuci kete dia sbb berhabuk teruk sgt =)
sy pulak bergambar dlm rumah paah yg sgt cantik tu.ana sukea paah!

3petang
bergegas ke taman dato harun petaling jaya pulak ambil makcik saya untuk sama2 pulang ke perak...bercuti wehhh,raya da dekat =)
ecehhh...raya haji pun bes laaaaaaaaaaa......bayangkan kami non stop dlm kete sana sini,dahla jauh2,kak fazi memang pemandu yang tegar =)
hehe...jalan pulak jemmmmmm....adoi las2nya balik ikot subang-meru,kalau ikut sh alam,bukit jelutong,ijok.makk aihhhh....jln jemmm...ijok tak la sgt kot...tambah2 semalam jumaat tu sbb jalan melampau jemm nya....

balik ikut meru,kak fazi mcm ayah saya yang suke gunakan laluan meru nak ke kl atau kl ke perak,tapi saya n adik beradik lain biasa ikot ijok,walau jalan ular patah pinggang tapi dekat =)
takde tapiklaik byk mcm meru...hehehe

tak kesahla,janji selamat pergi dan balik,lepas tu singgah petronas beli air,pau apa bagainya...then sampai sabak bernam singgah di zam2 rstaurant tuk beli ayam gorengnya yg mantoppppp.....

sambil2 meneruskan perjalanan balik perak kami ngupngap2 ayam tu...shedapnyaaaaaaaaaaaaaa.........haish....mata pulak tekedip2 aje sbb penat nyelahhhh....kalau sy penat mustila kak paji lg penat sbb dia yg drive...hehehe...tapi dia bila sy ckp tukar bawa dia kata,takpe2 akak ok aje...hahhaha....

1030 malam
alhamdulillah selamat sampai di sawah padi,saya turun di situ n ayah dtg ambil sb kesian kak paji,dia terus nak balik bota...jadi sawah padi tu da dekat dgn jalan nk ke bota,tu yg sy suh ayh ma ambil kat situ,lagipun situ dekat kedai makan...elok2 sampai ma ayh pun mmg dah ade tggu....dasatla kak paji,kami nak hantar dia balik sbb ada jln yg sunyi nk ke bota dia kata takpe,sbb dia ok ade org lagi time tu,dia ta takot...so kami patah balik n balik ke lekir,tp sy tak terus balik sbb ayh bawa pergi manjung pulak,makan2....

huarghhhhh penatnyaaaaaaaaaaaaaaa

1230 tengah malam
sampai rumah,mandi apa bagai,on9 kejap....
kemas2 barang,bilik semuanya.....haishhh habuk banyak neh....

230pagi
tidur...alhamduillah,sedapnya apat bantal...syukur,dapat baring tidur....hehheheh...

insyaAllah entry lps ni sy pdate gmbar ya.

daaaaaaaaa

cakapcakap:ish rindu betul lah dekat kamooo kak paji dengan paah.padahal baru semalam bepisah,minggu depan jumpe lagi..kebetulan si ara pun ade..haish serunuknya....yang kelakarnya,hari khamis tu kami ke masjed india sopink2,balik mah kami mcm hape try sume shawl baju ape bagai..pehtu makan kuewtiau ana yg sgt pedas,paah meleleh air mata maknnya sbb dia tak tahan pedas...hehe...malam makan stemboat pulok,besnyer...ara sampai kita smbung makan lagik...hahhahah......



No comments:

Post a Comment