jemput jadi kawan =)

Wednesday, December 29, 2010

pengakhiran hujung tahun-percutian dan perjalanan

jalan jalan manjang.ececcehhh...jalan2 dalam negara aja.bukan oversea pun.so senyap
aja,nanti orang cakap kamu kecoh.adeke?hehe...
alhamdulillah,cuti cutian yang lama sambil2 mencari ilham untuk kerjaya.lets check it out! jom lihat2 gambar2 ye...




makan time.sikit punya lapar neh,saya baru lepas balik dari
subang mengejakan apa yang patut,then balik mentari court tunggu kawan baik hati ambil
si kak fazi untuk jalan2.ececechhh.sebenanrnya dia ajak tengok wayang.ana ni memang
keberatan tengok wayang.sebab ana bukan kaki wayang.seumur hidup baru dua kali
tengok wayang.pecaye?ke nak kata saya kuno?
biola...tak kesah...hahahah




lepas makan2 di popeye,terasa amat kenyang then nak jalan kaki pulak dah mengada ngada
tak larat jalan**hey bejalan jugak,sape nak angkat! saya berat!
weweee



bergambar seperti peminat wayang,teater apabagai.
sebenarnya cuma bergambar aja ya.hehe...




ini kak fazi.merangkap budak baik.ececehhh.tapi farah tadek.huhu.farah...tak jeles ke kami
jalan-jalan neh.hihi.



oh lihatlah.betapa dimerata2 tempat akan buat rekaan mereka bagi tema atau
sambutan yang setiap tahun diadakan.dan semestinya seperti apa yang kalian
lihat dalam sunway pyramid nih gah dengan alam fantasi krismas nya.
saya kurang tahu ya.apa yang kurang harap maaf.



oh....see.....
walaupun bukan rekaan bagi hari raya aidilfitri,saya tetap kagum.
sayakan satu malaysia.hihi.
cantiklah...



di hadapan dataran merdeka.
ok,saya suka neon yang indah bergemerlapan setiap malam tu.
hihi.syabas malaysia.



kejap!
*sedang nyanyi lagu yang berunsurkan patriotik....
titttttt...
lalalala.....




makan2 dibelanja oleh kakak yang mulia hatinya.
chop &steak kampung baru.ala kat sampan tu...
ater,kenyang beno teman makan situ.cuma dah tak macam dulu,grill chicken
tak enak dah...huhu.



hah,ni dia.
ishh,dulu2 inilah port yang selalu kami adikberadik gi makan.
time2 saya muda2 belajar dulu,asik2 kampung baru...
tapi sayang sekarang kan banyak kedai makan kene tolak..yang menjadi pujaan saya pun dah
dirobohkan...manala kedai nasi goreng kampung yang manthopp tu?



lebih kurang seminggu lalu saya ikut akak cuti cutian di pahang.oh...i cakap
u,sejuk tahap ngeletor...ngrrrrrrrrrrrrr....sejuknya kat sana,
n tak silap ini kedatangan kali kedua saya di sana.
syok!
-lihat dan baca betul2 signboard merah tu.cehhh! tak pernah saya jumpa statement
se'gempak' itu.hihihi



sebelum ke taman negara,saya dibawa ke satu jambatan alah,highway la kan,meang suke...besar n buleh lari2 duduk2 kat tengah jalan.
orang semua sejuk agaknya,n jalan tak berapa sesak.yeletu!
time begambo orang pakat tengok aje...
gamaknya dorang cakap 'la...besonye model ni.
wutwut...



hmmm...senyum ajele.
baiklah,gambar2 saya si adik yang tukang hamek.
dia memang baik.hihi.
baik sebab amek elok.kalau tak elok memang kene hamok!
haishh!




see....memang kagum ciptaan Allah.
lihat betul2...

sila beritahu saya apa yang kamu nampak pada gambar tu.
gunakanlah mata hati akal yang Allah berikan.



-apa yang awak nampak?


tel me!





-nampak tak?




ishhhh,tupun tanapak...gi check mata kehh!



**baiklah,perasan tak yang air tu tak bertemu.air masin dan air tawar.
sebelah air warna gelap,sebelah warna teh susu.tapi yang gelap tu
mengikut kata orang pahang yang duduk area situ,air tu sebenarnya jernih,kalau kita lalu
nampak jelas ikan2 apa bagai...kagumnya...




haa.tengok2...
walaupun bot lalu air tu tetap tak bercampur.
betapa ALLAH ITU MAHA ESA,MAHA AGUNG...
ALLAHUAKHBAR!



tau tak,gunung ganang belakang tu asik kua asap aje.
sejuk betik!
dari genting sempah pun dah sejuk lain macam.
sejuknyeee.tu sebab saya kurang suke pakai aircond.kipeh cukop.
tapi ni sejuk lain,sejuk yang Allah bagi free.so indah bangat!



bes gi sini.ade rezeki datang lagi.
insyaAllah.





saya suka jambatan ni.bes.cantik kan.
teka la kat mana.
haha.
mesia aje.tamampu gi obesi lagi =(



ececeh....
menggatai ajekan...nyampah je...
hahahha

peace no war bebeh!

kepada yang nak bercuti,pegilah.kepada yang nak bekerja,kejela...jangan culas ya.
laaaa,ape ai bebel ni.heh.


daaa!

No comments:

Post a Comment