jemput jadi kawan =)

Thursday, January 20, 2011

fesyen pujaan

salam bahagia buat semua pembaca yang saya hormati.
harus saya peringatkan segala pandangan kritikan atau apa saja yang saya
nyatakan disini tiada kena mengena dengan sesiapa.kalau ada berbentuk teguran sekalipun
ianya ditujukan khas buat si pemilik blog ni ya,
mari saya kongsi dengan kalian apa yang saya minat dan teruja nak inspirasikan
fesyen yang sebaiknya untuk saya...ecececehhh..
lets cekidout...


p/s-semua gambar saya rembat secara terhormat di gedung sedara saya,sigogel =)
hikhik.



sebenanarnya saya ni nampak aja macam bouncer kampung dusun,tapi dalam
hati ada kebun bunga,jadi saya mmg minat baju camgini...gile ape tak minat,
tambah2 kalau solidmolid..memang lawa sgt pakai macam ni.teruja nak pakai.
memang suka kalau saya pergi mana2 tertembung perempuan yg memakai cmni,cool..
lagi manis kalau yg pakai tu anak dara.
pssttt 'makcik,ada anak teruna tak?hikhik



meleleh air mata sambil berhajat satu hari saya nak pakai macam ni,
heh...agak2 lawa tak ana pakai macam tu...lawa,lawa..tau tau...saya lawa kalau tak pakai
mmm...ape kata kita guide diri sikit2,hari2 belajar
tutup aurat sebaik mungkin...contohi gambar2 yang saya share ni,yg ketat bagai
jgnla ikut...


ok,fesyen macam ni sejak skola berangan nak pakai,tapi janganlah
macam yg atas ni..sbb dia seksimeksi tang perut..hadehh...
kalau boleh beli baju yg mcm ats ni yg inner dia penuh kat dalam.kan manis..
kalau saya jadi lelaki,serius cakap ni,saya nak bakal isteri saya yang
takpayahlah konon sempurna sgt,cukuplah kalau dari segi pakaiannya dia
tutup aurat,pakai baju yg berpesen but longgar,bertudung dgn 'sempurna',
sbb apa saya ckp 'sempurna',sebab pakai tudung kejadahnya nak tutup depan saja atau belakang saja...saya ni pun satu,pakai tudung entah hape2,pesen konon...malu haishhh...
lekas2 kamu berubah seadanya,jgn dan2 pulak...ma selalu tanya,pesen ape kamu pakai ni..
gulp ;P...


see hijab dia memang cool.tapi lagi cool kalau dia tutup bahagian sensored.maaf cakap,kita
perempuan ni,kalau ya pun jadikan ayat ni sbg trademark 'alah,aku bkn sempurna pun,
takpun 'alah,bialah aku nak pakai cemana pun,suka akula...kau dengki eh'
kekadang tu,'hek eleh,mende lu der,wa pakai shwal camni trend kowt'...
kejadahnye nak trend kalau pakai tudung tapi sana telapang,sni tebukak,situ dibio tededah...
seratus peratus saya tuju buat diri saya..memalukan kalau berhijab tapi tetap kelihatan pelik.
apapun memanglah dosa pahala bukan sesiapa yang berhak tentukan,hanya ALLAH YANG LEBIH TAHU.tapi tak salah kalau kita saling ingat mengingatkan...
wallahualam..



see...manjangnye see saya neh...heh..sikit punyalah lawa.gile hape
kalau camni lawa takde fiil nak puji...tapi!..kalau diusaikan selendang tu supaya lebih kemas,rapi,kan molek dehh...
zaman skola pakai shawl selepang kiri kanan,pehtu saya pin aje.
zaman belajo sselendang tu saya perkemaskan lagi,n nampak comel.psssttt,
budak dorm yang kata,saya tak kata...hikhik...malu ai kene puji..hihi..bila dah naik umur bangka kehadapan,saya ikut trend konon,makin singkat n entah hape2 jadiknya...
shy**


lawa lawa,manisnya kalau anak gadis yang pakai
gown ni.hikhik..sambil2 tgu putera kacak lagi kaya dtg amek kita naik
limo..hahah...



comelnya.dah ok dah penampilan model kat atas ni,ditambah pulak dengan keayuan si hana tajima ni,alah,macam saya(jgn pecaye,tuan vlog ni mana lawa sgt,hikhik)
cuma,shawl tu...perkemaskan lagi ya...


memang cool sangat.
yang pastinya kegilaan berfesyen memang dah semakin menjadi2.dan setahu saya,tak pastilah
kebenarannya,ramai yg free hair kononnya tertarik dgn gaya fesyen bertudung membuatkan dorg pun nak pakai tudung.eh buleh pulak....dan mengikut kata mereka,sebab yg bertdung pn blh begaya...sebenarnya macam ni,maaf kalau kupasan saya kecamuk dan tak bagus,didingatkan saya memang taklah searif sesiapa yg pro dlm bidang yg saya duk petik ni,tapi...
apa yg disyariatkan dlm islam sgt terang lagi bersuluh yg bertudung itu wajib.sekali lagi
'WAJIB'...maaf kalau terlalu jujur,saya jelak dengan cakap2 'saya kalau nk bertudung pun tggu sampai seru', atau 'nak buat apa pakai tudung kalau tak ikhlas...heyy,ikut kitab mana tu?
kadang2 boleh cakap 'nak wtpe bertudung kalau perangai mcm setan'...
takutlah org2 sekarang ni,boleh tahu n nilai org lain setan ke tak,ikhlas ke tak..hebat!
saya sambung kesah ni di penghujung entry ok,


masyaAllah...manisnya....anggun sekali....
bukan kene bayar income tax atau cukai kalau pakai pakaian yg dituntut...
tak gitu yank?


araso...baiklah,saya memang suka bebenor seluar macam ni n baju macam ni.tapi jgn sendat udoh...sebab ape...sebab saya...tuttt.....hikhik...
siapa2 blh pakai mcmni,asal selesa,seap mata memandang n yg utama sekali...
tutup aurat la derr....


tengok2...
kemas aje kan...ntah bila saya dapat pakai macam ni.sebab nak tggu lawa bebetoi kene sabor...
haishh,sekarang pun lawa dah ni...tapi kene polish hari2...
hikhik


lawa ahhhh....(versi indonesia-sweet gitu,)
lawa dah,tapi baju kene labuh ye...ma saya kalau saya pakai g agak pendek tak berkenan beno dia nengoknya...kadang2 saya tukar,tapi kut degil sgt(jgn ikut perbuatan yg tak baik)
saya buleh selamber..memalukan.kalau kecik mcm hana tajima,maneh jugok...
cehhh...


kagum melihat ciptaan Allah.dan kagum pada wanita yang pandai menjaga
kehormatan diri.maksud saya,saya ada membaca yang
perempuan yang tahu akan pengertian pemakaian dan memakai hijab dgn sempurna bermakna dia tidak meletakkan diri dia dlm perhatian lelaki iaitu pandangan bernafsu..dan,jangan pakai sesuatu yg mendatangkan keburukan pada diri.sebaiknya hiaslah diri spt yg dituntut islam.dan lebih klakar,ada sorang teman ckp 'kenapa ha pakai tudung nak jojolkan itu ini,takde perasaan ke atau memang saja nak tunjuk aset'?
no komen....sendiri mau fikirlah...


aisehhmannn....oooww man....
agak2 saya manis macam wanita ats ni tak?
(berangan tak salah,hikhik)
ni cara pakai tudung era zaman muda saya,skola darjah 5,6 mcm tu...
saje kongsi,alhamdulillah saya memang bertudung sejak kecik,kecik tak kecikla...abeh tadika dah bejinak2 pakai tudung.time sebelum tadika cuma pakai time ngaji aje...heheh



comelnya....tapi kalau tak silap kalau pakai camni mesti belakang telapang...
OMG...segan dehh....
taknak ulang,sendiri faham....


ai sukaaaaaaaaaaaaaaaaaa......
tapi saya kalau pakai camni tentu ramai kejar....bkn sbb femes,tapi sbb nak anta g
tanjung rambutan..hahhahaha....
macam ni lawa sgt dah...tapi kita pakai lagi satu pashmina lilit bebaik,tutup apa yg patut,
konpem...lps ni ramai ngorat...
try!


haishhh.wajah ayu.manis rupawan...
pesen bertudung macam2....tapi ikutlah kesesuaian ya...



ye saya ngaku,teringin nak pakai cmni.tapi minta ampun laaa ketat2 ni....
saya nak camni tapi longgar...ingt lagi time ulang alik g kelas naik KTM dulu,
saya naik kat stesen sh.alam,selalu bertembung dgn sorg anak gadis sy kira,perhhhhghhh,manthopp...punylah manis dia pakai jubah labuh,ikut bentuk badan tapi longgar,pakai selendang punya cantik,elok aje dia pakai,kagum...
untungnya gadis tu sbb dia tahu jaga adab penampilan dia.



yang ni pun cantik,pssttt...
tapi jgn lah seksi,sbb pakai tudung...eh2,pandang yg girl aja,
lelaki dah bab lain..hehehhe




yang kanan lagi ok sbb tak sendat padat...
cuma tudung kasi labuh ye yank...


tengok2...yg mana menjadi pujaan hatimu....
semua cantik...


hai awak....
awak cantik...will you marry me...
makk aihh,pengsan saya kot ada yg ckp cmtu....
-ni dah lain citer ni.....


warna hot,yg pakai hot...
lagi hot kalau tahu bawa diri...
hot hot...


sekian tayangan pakaian.....
yang mana indah manis sesuai selesa dan pastinya aurat dijaga,
silakan pakai...silakan bergaya....
semoga kita bijak menyesuaipadankan fesyen dgn diri...tahu lenggok tubuh tu penting...
ececcehhhh....


sambung isu tadi...maaf ya,harap tak silap faham...penjelasan isu ini menurut saya yg tak pakar dalam bidang tersebut...mana baik ikut,mana sebaliknya,buang jauh2....begini,soal pemakaian tudung saya pasti si pembaca semua lebih arif dari saya yang bahawasanya bertudung bagi perempuan islam itu WAJIB!...ulang cakap WAJIB'...andai kata bagi sesiapa yang tidak bertudung atau ada ura2 ada niat nak bertudung dah,bertudunglah kerana Allah.....kerana Allah yang menyatakan apa yang diperinahkan sgt jelas dalam AL QURAN...JANGAN sibuk duk cakap,'buat apa kalau tak ikhlas,buat apa kalau aku tetap jahat',buat apa bukan penting pun dan seumpamanya....saya tak cakap orang,saya petik diri ini sudah,yang dosa tetap dosa,yang salah tetap salah,yang wajib TETAP WAJIB.kalau dah tau kita tak sempurna,wat silap itu ini,kenapa tak usaha bertudung,usahakan yang asas,jangan remehkan...sedikit sebanyak bila kita ni bertudung dah tentu2,nak buat jahat pun fikir banyak kali....macam jugak solat....kalau tonggang tonggek sembanhyang,insyaAllah jika sempurna solat tu,nak lakukan perbuatan jahat pun kita rasa malu,berdosa sgt kat Allah...jgn sgtlah nak ambil kira pandangan manusia...maaf cakap...sikit2 nak kira cakap orang,puji orang,caci orang,pandangan Tuhan tak kira pulak...pandangan sesama manusia tak bawa kita kemana2 pun,tapi tu yg kita duk kalut dengar...jagala pandangan YANG MAHA KUASA terlebih dahulu...kerana DIA LEBIH TAHU...dah tentu2 manusia punya pandangan tu ada terselit sesuatu yg kita tak tahu...setuju atau tidak,saya ada pegalaman berhadapan manusia yg pentingkan rupa,harta pangkat dari budi bahasa..

cerminlah diri kita...lihatlah kita siapa,dari mana,duk menumpang bumi YANG MAHA ESA,duk hirup angin apa bagai...tapi bab yang asas dalam agama duk perlekeh...peringatan buat diri supaya tidak terlalu ambil pusing cakap nista orang,cuba perbaiki mana yg patut,jadikan yg baik sbg panduan,yang buruk jadikan sempadan...

lepas ni,please....from the bottom of my heart(gelak sorg2 sbb ckp matsoleh...hikhik..)
tolonglah pakai baju ke apeke suaipadankanlah betul2 dgn tudung...saya malu dgn diri sendiri kalau saya tgk kaum saya sendiri pakai ketat2,tapi pakai tudung.pakai tudung tapi lengan pendek,baju macam sarung cempedak(bosanlah asik nangke aje...) ...malulah sbb saya ada baju ketat...hahhahaha.....gila hamuklah kalau saya tehegeh2 pakai ketat2...

tapi berubahlah atas kehendak diri dan kerana Allah,BUKAN sesiapa....
ingt ya,nak pakai tudung tak payah tggu seru,kawin,nikah,ke masjid,dgr seramah,atau bila ikhlas...RETI2 SIKIT ya,bertudung ttu WAJIB der.....

daaaaaaaaaaaaaaaaaaa....selamat beristirehat......

p/s-penulis seorang yang cool.cakap kene cool.semua cool.n penulis suka makan ice cream mat kool...hikhik


kalau ada hypo diladang,
buleh kutumpang gosok gigi,
jika memang umurku panjang,
inshaAllah ketemu lagi....

No comments:

Post a Comment