jemput jadi kawan =)

Saturday, January 22, 2011

SEMAKIN FANATIK.

SALAM SEJAHTERA,

semoga kita sentiasa berada dalam lindungan YANG MAHA ESA,amin.
haishhh,nak tanya ni,kamu semua ada fanatik pada satu2 perkara tak?ade?eleh,taknak ngaku...cepat cakap...ape yg kamu minat...ce citer kat saya...heheh.

kefanatikkan saya menggilai drama,filem2 korea menjadi2 semula...ya rabbi...jangan salah paham,bukan plak sampai abaikan perkara2 lain,tapi sekarang neh,ngelupor duk tgk citer korea manjang...siang malam,baik kat tv,atau saya tonton online aje,saya tak donlod...tak reti(ngaku aje kelemahan ni,sobs sobs....)
perangai zaman skola dah naik minyak balik skang! adeke berangan konon cerita tu memang realiti,dan kekadang siap perasanla yang saya akan jadi mana2 salah satu heroin n hero dalam citer...caitt....pirahhhhhh! kambeng pun ketawa...hukhuk....huwaaa...namo namo....saya nak jadik heroin jugak!sabil2 wat designing pun sempat rehat kejap tgk!
heh!

ok,jangan banyak bebel.bosan orang nanti.
jum saya kongsi cerita yg buat saya fiil habes,cekidaout!



Merry Me,Mary -TAHUN 2010

cerita paling baru yg saya ikut,sebab tahun lps punyakan..
memang cool.sebab cerita yang tak berat,cool,dan lagi kelakar sbb
byk adegan yg funny diselitkan,dan baru tadi sy tgk siaran ulangan las episod kat KBS WORLD 391,..bes,cuma wajah baru kurang menyengat..hee


heh,pemain muzik n si gadis penulis skrip.
sedih sb da abeh =(


2 watak utama yg memang bes sgt!
Jang Geun Seok/Moon Geun Young



Thank You-TAHUN 2007

genre-romantik komedi.
pelakon-GONG HYO JIN,JANG HYUK,SHIN SUN ROK, ada sorg pelakon budak kecik yg sgt comel,pandai sgguh dia belakon,
mm,pasal trauma seorg doktor n mcm2 lagi.bes jugak!


Da Jal's Spring-TAHUN 2007

genre-romantik komedi.
pelakon-chae rim(si manis),lee min ki
komen-kelakar,dan sgt cool.las year saya baru tgk crita ni,juga kat KBS WORLD C391



My Love Patzzi-TAHUN 2002

genre-romantik komedi.
pelakon-JANG NA RA,KIM JAE WON
ni crita zaman skola dulu,tak silap main kol 7ptg,bes jugakla sbb time skola lg
kuat berangan!heh!


Full house-TAHUN 2004

genre-romantik komedi.
pelakon-SONG HYE KO,RAIN
waktu crita ni main saya ingat lagi,tengah sibuk dgn pelajaran,tp sempat
tengok,n hari2 upate crita kt kwn2...hahhaha kelakarla!


The Vineyard Men-TAHUN 2006

genre-romantik,komedi
pelakon-YOON EUN HYE,OH MAN SUK
seorg teruna yg bijakpandai ttp perlu kerjakan ladang anggur,namun dia ttp bejaya,dan dijodohkan dgn sorg gadis yg terlalu urban.ouh...bes tgk crita ni,byk pengajaran.


The 1st Shop of Coffee Prince-TAHUN 2007


genre-romantik,KOMEDI
pelakon-GONG YO,YOON EUN HYE
kesah si tomboy,n lelaki kacak.bes sbb byk kelakar,tak bosan jln critanya.



All About Eve-TAHUN 2000

genre-romantik
pelakon-CHAE RIM,JANG DONG GUN
pun sama,cerita yg dimainkan waktu saya masih bersekolah,tapi kalau sekarang
tgk lagi mmg takkan bosan...heh,


Wonderful Life-TAHUN 2005

genre-romantik
pelakon-EUGENE,KIM JAE WON,LEE JI HON
pelakon utama memang time tu rasa kacak sgt!
dan critanya ada part buat kita gelak tak abeh2..eugene mmg comel!

Beautiful Days-TAHUN 2001

genre-romantik
pelakon-CHOI JI WOO,LEE BYUN HUN
cinta yg kurang pasti,dan apapun kalau dah kesah cinta,pasti si romeo n juliet
tetap bertemu =)



Successful Story of a Bright Girl-TAHUN 2002

genre-romantik,KOMEDI
pelakon-JANG NA RA,JANG HYUK
punyalah serasi dalam ramai2 pelakon korea time tu.
jang na ra bw watak mmg sadis..hahha


East of Eden-TAHUN 2008

genre-romantik,aksi,melodrama
pelakon-HAN JI HYE,LEE DAE HAE,SONG SEUNG HUN
inilah drama korea paling lama pernah saya tonton.permulaan crita yg byk aksi,kasar,pertengahan yg sgt tragis,sedih,penuh kesh suka duka,kseh syg dan betapa manusia sgt tamak haloba digambarkan dlm watak shin tae wan!..sgt tragis,penuh pengajaran crita ni,kalau rajin tgkla...memang bagus.sedih...


What Happened in Bali-TAHUN 2004

genre-romantik,melodrama
pelakon-HA JI WON,JO IN SUNG,SO JI SUB
cerita ni byk sgt tunjuk pasal pengorbanan seorg anak/gadis demi menyara kehidupan.
byk konflik berlaku,tapi keseluuruhan crita byk membuatkan kita sedih,terharu betul...heheh


Stairway to Heaven-TAHUN 2003

genre-romantik,melodrama,penuh airmata..huwaaa
pelakon-KWON SANG WOO,CHOI JI WOO
huwaaa,huwaaaaa....skrg tgh duk sedih2 tgk crita ni...sedih...sgt2...huwa....
punyalah bes...kenapalah aru tahn ni baru sy perasan ada crita yg se bes mcm gini...
apapun,semua lgu dlm crita ni mmg sdp,penuh penghayatan...sukanya.....kan bes kalau lua coter dorg kawen betul2.kwon sang woo dah duda,,hehehh


My Girl-TAHUN 2005

genre-romantik,TRAGIS yang sgt sedih..n klakar yg pasti!
pelakon-LEE DONG WOOK,LEE DAE HAE,LEE JUN KI..
dua2 pelakon lelaki yg kacak bangat!,saya memang suka si lee da hae ni,kiut miut,belakon memang tiptop!
al kesahnya nak cari sepupu yg hilang n bla bla...sedih sgt...ni crita paling sedih,tu sbb saya letak paling akhir...huaaa,huaaaaa,huaaaaa,



semua crita bes,nakkupas satu2 taklalu.ada rajin mana yg paling saya suka tgk,saya share critanya ok insyaAllah...

p/s-saya memang minat drama/movie korea,n suka belajar bahasa mereka walau brape patah pun,kalau pelakonnya usah cakapla...gila minat...hahahha....dan mestinya pembaca semua pun ada crita yg lagi bes,agak2 nak share buleh aja...saya suka!hehehhhe....semoga terhibur!hieee



1 comment:

  1. Aina plg suke Miss Old Dairy cuz Ji hyun Woo is my fav actor spjg mase XD

    ReplyDelete