jemput jadi kawan =)

Monday, January 31, 2011

menghargai betapa indahnya alam kanak2.

-entry ni kisah bosan.bosan.baik jangan baca.



ni zaman umur 5,6tahun kot.

salam.oh,semestinya semua ada kesah waktu kecik yang tadapat dilupakan.ahahha.sama ada kesah yaang cool,kesah kene balun dengan makpak ke,kene turut dari rumah jiran ke ape ke...ahahha.srunuk pulak nak share kesah muda2 dulu.ataupun ada yang sangat pasif time kecik2.baik aje.senyap aje.bawak pegi jalan2 pun baik aje...betuahnye anak...anak sape tu agaknya...saya idakla.saya otai kecik2...ahahah....heceh!

rentetan usia.hamboiii ayat....

usia sekitar 2 ke 4tahun.
waktu tu saya masih tinggal di kuala lumpur,ma ayah pun memang stay kl.atas urusan kerja hingga saya hampir masuk tadika baru kami berpindah di perak.menurut emak,ma saya berniaga kedai makan waktu tu,berniaga area belakang istana negara,dan saya akan duduk dekat satu buaian sambil nyanyi2,yang tak tahan tu,orang ingat saya ni anak terbiar agaknya then org yang lalu lalang akn kasik duit sambil cakap 'dik,suara adik sedap sgt,-yg saya tau saya nyaden(buat tatau je) aja bila org puji ke ape ke.n duit tu pun sy tak ingt sy amek ke tak.ok,lupa-lagu saya time tu C.I.N.T.A by XPDC.lagu tu tgh femes agknya...!ahahha,kakak2 sume skola,menurut ma lagi,wktu tu sy memang femes sbb hari2 org2 disitu akn dgr konsert percuma.dan lama2 baru org tahu saya anak org yg punye kedai makan,kata ma,saya tak ganggu ma n tu yg duk nyanyi hiburkan hati,tau2 sume org terhibur.ececehh...

adik beradik atas saya semua skola,akk sy yg sorg bersekolah di skola pompuan cina.tak ingt namanya,kak lagi sorg skola org putih kat brickfield tu,tah hape namanya...dan lain adikbadik apetah jugak nama skolanya..ahaha...jadi tade sape nak tgkkan saya...jadi saya pandai2la bawa diri-konon.walhal ma ade...ayah pun keje...ehehhe...hmmm.

tak silap,masih ingt lagi,org2 selalu cakap time kecil saya iras si zakiah anas.mak aihh...time tu kecik,badan pun kecik,sume kecik.sekarang,bulu hidung zakiah pun bagai langit dan bumi.dan orang2 selalu geramkan saya,jiran2,kawan2 adikbadik saya,sedara sepapat se apekelagi...

sekitar 4 ke 5tahun.
-sangat aktif.terlalu aktif.amat2 aktif.zaman ni dah mula saya memakai baju ala kanak2 lelaki.bukan tomboy.bukan pengkid.tapi pakaian aja.cuma karakter agak kasar.saya tak pernah dibuli,kalu taksilap la,tapi saya pernah memb*l* orang...hadeh...dah taubat sejak umur skola menengah.eheheh.

time ni dah masuk skola tadika(ketika tu dah berpindah ke perak),dua tahun skola,saya suka sampai awal kat skola,n akan menyanyi2 melalak2 macam2 lagu kat buaian berdekatan dgn tadika tmpat saya belajar n ada sorg lagi gang saya yg turut sama nyanyi,dan seingt saya sikit punya pelik bila kwn2 len time tu tak usik buaian yg biasa sy naik,sebab? takut kene cepukle dgn saya.amboi...kasar! ahahha,malu den nak kobar...ahahahah..dan sy juga org first masuk kelas,n sayalah yg slalu kehadapan berbanding yg lain...kejadahnya...-biasala kecik2 da macam DUN.ahahaha...

alahmdulillah,apapun saya sorg kawan yg mmg cool n ambil berat hal kawan2 lain.tu sebab sy slalu kene turut balik rumah sbb lupadaratan sampai maghrib main dan tak reti2 balik umah...okeh,saya takpernah kene pukul sbb zaman saya ma ayah cool.eehhe...paling kuat pun kene penampau jarak dekat...sobs sobs...dan! time umur ni saya selalu lupa hal makan.yg hanya ada dlm kepala dan jiwa main pondok2,kawin2,tembak2,ting2 n segala jenis permainan+jalan2 satu kampung+belaja part akhir.ahahah.

p/s:rindulah zaman kanak2.tapayah fikir masalah.hari2 ingat gembira aja!


kalau nak cerita semua,memang bes,tapi dah lenguh pulak menaip dan saya pun ada kerja nak dibuat...eheheh...daaaaaaaaa


No comments:

Post a Comment