jemput jadi kawan =)

Tuesday, February 22, 2011

KASIH EMAK.KASIH AYAH.

gambar sekadar selingan dan hiasan terindah dihati saya,
kenangan ini mungkin tak seberapa tapi ini adalah hadiah untuk ayah ibu,keluarga dan
seluruhnya yang sering mendoakan saya.



salam,
sesungguhnya hanya dengan redha ibubapa maka redhalah Allah terhadap kita,sebenarnya saya nak berkongsi sedikit pengalaman yang tentu sekali saya takkan lupa dan akan saya jadikan sebagai satu momen dan betapa mak ayah saya adalah ibu bapa terbaik didunia! ya di dunia!seperti entry yg lalu,saya ada menyatakan yang saya kurang sehat,atas sebab batuk dan selesema,tapi kerisauan yang melanda mak ayah saya,masyaAllah....kelamkibut bila mereka tau anak kurang sehat,walaupun cuma batuk2 kecil.terasa indah betul hidup didunia sebab ma ayah terlalu baik hati,terlalu ambil berat pasal diri saya,dan kalau nak tau,andai saya jauh dari mereka,dan kalau tau saya ni sakit,lagilah...ma selalu cakap,'mak rasa nak terbang dekat kamu,rasa nak bawa balik jaga kamu...'ayah juga macam tu,cuma ayah saya kurang bercakap..biasalah lelaki,ayah agak 'cool'...

dan disebabkan saya ada didepan mata ma ayah,apelagi,ma akan bising kalau saya tanak pegi klinik,haishh...bukan tanak mak,org segan...hee...(segan makan obat!)....dan pagi tadi alhamdulilah,pergi jugak,seperti biasa memang kalau ikut schedule ayah ma,memang pepagi..apepun pepagi...lepas subuh dah macam2 xtvt...saya aje yg takberapa nak pagi..hee,
susah payah ayah ma bawa saya,temankan saya ke klinik,walhal saya buleh pegi sendiri...ape punye anakla kan...haishh...

tapi sebenarnya apa yang saya nak tekankan disini,inilah dianya yang dinamakan,

KASIH IBU dan KASIH AYAH.....
rela bekorban nyawa,tanda kasihnya,
berkorban raga,rela binasa....demi si anak...
demi kasih terhadap anak,apapun akan dilakukan,
sementelah saya duduk dengan ma ayah sekarang,waktu makan ubat pun dipantau,ditanya,macam tadi saya makan ubat depan ma sbb dia nak tengok saya makan ubat tu betul ke tak -risau tak makan,hikhik...

saya ni,bukan aja sakit dipantau,dijaga apa bagai,semua tentang saya ma ayah ambl berat,tapi bukan mengongkong,ada beza tu...lagi satu kalau nak keluar,pesan,nasehat mak aih...berbakul2,tapi saya alhamdulillah tak pernah rasakan semua tu sbg beban,kerana selagi mereka masih ada didunia ni,sesungguhhnya ibu ayah takan pernah alpa tentang anak2.dan saya terasa sangat beruntung kerana punya emak ayah yang cool dan teralu mulia hatinya.alhamulillah pada YANG MAHA AGUNG kerana mengurniakan mereka buat saya.sebaikmana pun orang2 lain pada kita like kawan,teman,pakwe,makwe,kekasih,adikberadik,saudaramara n seumpamanya takkan sama dengan kasih IBUBAPA....

kalau yg nama ibu ayah tu,semuanya mereka sanggup lakukan untuk kita.

p/s-bagi semua yang masih ada ibu ayah,kasihla mereka,jagalah hati mereka,hormatilah mereka,bahagiakanlah mereka,sesungguhnya tiada ibuayah tiadalah kita,dan bahawasanya syurga itu dibawah telapak kaki si ibu....jangan pernah lupa mendoakan ibu ayah.

No comments:

Post a Comment