jemput jadi kawan =)

Thursday, April 14, 2011

diet or not

ikut ni baru betul.jangan main diet pelik2.hee



salam.

seronoknyelah kalau saya terus terusan takde rasa lapar,besnyeeeeeeeee....sejak2 ni memang takda mud nak makan...ya Allah,betul2 rasa tak syok.nak kata diet...memang takla...saya ni lain.lain dari yang lain.memang lain.takdekemaknanya diet apa bagai...memangla diet tu penting.tapi yang penting sebenarnya bukan diet tu.tapi disiplin makan ikut keprluan badan dan ikut pola pemakanan yang betul.

diet?apakah itu diet? to me diet mins die.die mins keje gila =)
seronok kalau terus takde makan2.kan bes,bosanla makan ni.huh! i have to repeat again.im not in diet...geli..bwekk...to me,kalau makan banyak mana pun,nak gemuk gemuk jugak.kalau makan sikit pun,kalau nak kurus,kurus jugak..metabolisme yang memainkan peranan ye anak2...tapi kalau ikut faktor lain,not sure.sebab setiap orang lain2 sifat tubuh badannya.pada yang diet,tak makan nasi,tak ape bagai...carry on...saya bukan nak merencatkan usaha anda...tabik kat u all yang diet =)

but no me...kalau sudut pandangan sains dan kesihatan manusia,tentunya senaman baik untuk tubuh badan yang cergas,minda yang hebat,akal yang aktif.dan tau tak,saya ni bapak pemalas nak bersenam...**segan nak sebut,but saya admitlah,harap jogging saya yang sebulan adelah dalam 3 4 kali aje.cehh...pemalas! cemana ni? grrr....

and,dalam agama tentu sekali badan yang sihat adalah keutamaan,badan sihat membawa akal yang sihat.but besar or kicik badan seseorang bukan keutamaan,yang penting is amalan kita pada Yang Maha Esa.hmm,saya ni,entahla...haishhh...sesibuk manapun mesti kene senam.muda2 kenala rajin!rrr....kejadahla malas....mudah2an saya dijauhkan dari sifat2 malas...amin.

so diet or not,makan or tak..terpulang pada individu.cakap lebih2 saya bukan pakar pemakanan jauh sekali pakar pasal ketahanan tubuh.but alahmdulillah kalau saya terus malas nak makan.ahahhaha,boringnya makan....eceh,lapo kang makan jugak!

p/s-seronok tahap gaban malas nak makan.tapi asyik nak minum aje.kuikuikui

No comments:

Post a Comment