jemput jadi kawan =)

Wednesday, April 20, 2011

dugaan betul

salam.ya Allah,tak sangka betul lah...tak sangka semalam saya kena gatal2,kata mak mungkin kene dek kalakatu(kot salah ejaannya maaf ya)...ya Tuhan,cobaan sgt2,saya tak pernah kene,inilah dianya kalau dah tua2,atau lebih manis dah 'remaja dewasa' pergi rumah kawan n terbalik lewat,maghrib baru saya balik,ater dah sembang pung pang2,potpet2,...bkn selalu dpt jumpa kawan2 kan =(

balik semalam saya rasa gatal2 sikit2 aje,bila naik malam even lepas mandi,mak aihhhh ya Tuhan...subhanallan.memang sakit,gatal2 yang perit selepas digaru,saya betul2 riso,tapikan saya diamkan aje,senyap2 sapu ubat,tapi tak mau jugak,saya memang tak tidur malam tadi,fenink sungguh bila ta cukup tido ni...rasa nak nangis tapi tak gamak sebab tanak ma ayah sume tejaga dek saya nanti,alih2 saya kua bilik duk sorg2 kat ruang tamu utama,sambil2 sapu ubat...huwaaa...sedih kawan2....sedih betui,tah bilela kalkatu tu geget saya =(

sobs sobs...sampai hati...sampai subuh saya tetap taboleh tidur,kesah garu2 aje,bio betik...iya,saya tatido...apekan saya,dah nak kene.tu namanya ujian ALLAH,dari Dia datangnya sakit dan dari Dia jugalah kita perlu bermohon untuk sembuh dari penyakit.wallahualam.

alhamdulillah,pagi tadi,lepas mak dah tau(tekejut n ma ckp 'kenapala tak kejut mak,napa sampai jadi camni,kamu kemana semalam? weweee) ma nak bawa gi klinik(ni musuh utama dlm idup saya) memang saya mengelupo tanak.grrrrrrrr....tasuke kinik,tasuke dokter,tasukeeee!!!

aleh2,akk saya sorg tu sanggup lari kejap dari keje semata2 nak carikan daun sireh utk buat obat,buat mandi sapu diseluruh badan terutama tempat yg gatal2 tu.terharu(tq akak,)
kebetulan bila dah mandi alhamdulilah ada perubahan,dah tagaru2,dah tak tekial2,cuma saya memang rasa letih yg amat sgt,ma ayh pun balik bawa ubat dari farmasi,ubat makan pun da makan,air sireh pun dah pakai,alahmdulillah sgt2,banyak perubahan..tq Allah.tq ma ayh akk semua,akk ipar pun dtg pepagi sbb nak antokan daun sireh lepas ma call dia minta carikan daun sireh tu,akk saya pun ade anta,elokla bio banyak dapat ulang2 pakai...alhamdulillah dah okay balik,semalam rasa azab betul..tasangkakan yang kalakatu 'jahat' gila sampai saya gatal2 satu badan =(

p/s-moral,jangan main2 kalau bab2 sakit bagai,ambl perhatian,dan paling penting jgn balik uma lewat maghrib! saya tak nyesal,sebab dah berlaku n jadik pengajaran berguna utk diri.ya Tuhan,serik betul...

No comments:

Post a Comment