jemput jadi kawan =)

Thursday, April 7, 2011

wat do u min bout KAMPUNG?

salam semua para pembaca yg dirahmati Allah,n terima kasih sebab sudi baca dan singgah ke sini.
kenapa ya orang orang selalu cakap selamber badak tahap cipanzi n suka2 hati aja,dan kenapa orang2 mudah melampiaskan rasa dan perasaan marah dengan ayat2 yang tak munasabah n tak masuk akal like 'kalau dah namanya kampung memang macam tu..' dan kadang2 siap cakap 'budak kampung memang otak kuno,bodoh n so on la...kejadahnya nak cakap macam tu.

what the????????
apa yang tak kene dengan kampung?
ape pasal kalau marah2 org n nak tunjukkan rasa marah pada seseorang mesti cakap
kampung? ape yg tak betul n silapnya kampung? why?why? kemonla kawan2....jelak la dengan ayat2 tak bijak dan langsung menunjukkan siapa anda sebenarnya...dalam pada awak2 mengata orang lain otak kampung is kuno,bengap,bodoh bagai,in case sbnrnya anda menunjukkan betapa anda lebih 'tak bijak' dari orang2 yg anda kata..kemonla...memang heran plus pelik bila saya selalu dengar orang2 merungut sebut2 kampung bla bla bla....

allo der,allo cikaro sekelian, seseorang yang tak betul,tak kene n wat so ever la kan,anda tak perlu nak sebut kampung dgn maksud kampung is teruk,kampung is kuno,kampung is pedalaman n menggelikan,kampung is ape2 ajelah!....anda sepatutnya lebih bijak jika anda orang 'bandar' yg hebat lagi moden dengan tidak memetik word KAMPUNG utk menunjukkn rasa hati anda sambil marah2 pada orang lain...

otak dan akal seseorang bukan kira u dtg dari ceruk kampung or kawasan paling elit n berprestij di bandar nun....so wat do you tink lepas ai cakap ni,u semua nak kata apa if ai cakap ai dari bandar+kampung? wat u say?

dan u noe wat saya menilai orang lain bukan dari mana asal seseorang tu atau siapa dia,saya tak heranlah kamu dari mana,siapa,berapa banyak harta kamu,apa bagai lagi,sebab saya tak hengen berkawan bertunjangkan perkara2 yang tak membawa sebarang kebaikan atau kelebihan di kemudian hari...dan saya tak rela lihat orang2 menilai sesama manusia dengan cara yang langsung tak berhemah,kenapa jadikan menilai n mengata orang lain yang tidak2 sebagai budaya ha?sernok sangat ke?naudzubillah...

nak cakap orang 'kampung' n kuno apa bagai konon....pergi tengok cermin dulu...maksud saya bukan cermin buatan manusia aja,pergi sujud beremu Allah banyak2,betul ke diri tu dah cukup hebat sebelum nak omel orang2 kampunglah apelah....saya tak suka mencarut,and itu bukan sifat saya,tapi saya nak aja cakap 'BENGAP' tahap apatah dekat orang2 yg suka buat konklusi ikut sedap nafsu hati sendiri...apa rasa if orang2 pulak kata you...kemonla...manusia mana yang perfect? tel me bebeh!

gila apa duk bising2 sana sini cakap org tu org ini tak betul n gunapakai ayat 'KAMPUNG'?fuhh!dulu sekolah mana ha?

ingat ini pesanan khas dari saya untuk sekelian masyarakat yang bijaksana
ingat sekali lagi buat diri dan pembaca yang amat dihargai, 'kampung atau bandar' tak mempengaruhi langsung otak kamu,sebaliknya arus kemodenan yang selalu menjadikan siapa kamu hari ini...

dan entry ni takde kene mengena dengan saya,maksudnya ada org kata saya atau apapun,cuma terdetik n rasa akan 'keperluannya' saya isukan hal ni,sebab tak mahu orang2 terus membudayakan sesuatu yang tak masuk dek akal! dan saya bukan marah,adatla kadang2 orang2 yg ckp mcm tu mungkin tak sengaja,apapun sama2 kita memperbetul mana yg tak betul ok,jangan salah faham.saya ulang lagi,kalau anda bijak,anda juga tak perlu marah =)
kater orang bando...jgnle marah...hahahha,saya orang kampung =)


p/s-kalau nak orang hormat kita,kita kene hormat diri kita dulu dan pastinya kita yang perlu hormat orang lain dulu sebelum mengharapkan sesuatu yang bombastik dari orang lain.

No comments:

Post a Comment