jemput jadi kawan =)

Saturday, May 14, 2011

niat kita berblog

salam

makin risau tentang kita.
maksud saya kita kita...
kita2 yang menjadi penulis di lapangan ini(BLOG)

menulislah apa saja yang kita tahu,mahu dan ingin dikongsikan asalkan dengan hanya satu tujuan dan manfaat

'MENULIS KERANA ALLAH.'

sekalipun bukan semua yang ditulis membawa manfaat atau orang2 yang membaca tidak jelas dimana letaknya 'sesuatu yang bermanfaat' tapi walau hanya sepatah bicara mana tahu dapat melembut atau membuatkan seseorang itu terfikir dan berfikir untuk menjadi lebih baik,atau menuju ke arah kebaikan...siapa tahu?

jadi wahai penulis2 blog yang dirahmati Allah sekalian,apapun alasanmu untuk bersama2 mengimarahkan lapangan ini,perbetulkanlah niat kita...ya ramai yang pada asalnya akn berkaa begini

'sebenarnya aku tulis blog sbb nak share crite aku,kisah aku
'aku buat blog ni sebab nak meniage aje
'blog ini sekadar diary aku je
'blog ni aku buat sebab kwn2 aku semua dah ade blog,mana buleh aku takde
'alah blog ni saje suke2 aje,nak tambah kawan dsb,

apapun alasannya
perbetulkan niat kita

menulis disini(BLOG) DENGAN NIAT KERANA ALLAH TAALA.

saya juga tak ketinggalan sewaktu mula2 buat blog ini niatnya hanya nak share tentang penulisan2 saya sewaktu disekolah( tetapi sampai sekarang tak berkesempatan masukan sebarang karya saya diblog ini) dan hanya untuk menulis...tetapi sesekali jadi terpesong akibat dek jiwa muda remaja yang nak share apa saja...yaa....u can...tetapi biarlah berpadanan dan tidak menimbulkan fitnah.

sedih dan sebak di hati bila saya membaca dan terbaca ada juga segelintir yang menjadikan lapangan ini sebagai medan caci mencaci.kutuk mengutuk tahap ya rabbi...mudah2an Allah beri petunjuk pada mereka2 itu...

p/s-lagi2 saya taknak terjumpa atau ter'pegi' blog2 pelik,maksud saya yang menulis mengunakan emosi bukan atas dasar ILMU,PERKONGSIAN dan sbb2 yang muhasabah,lagi kerap pulak saya terjumpa blog2 spt itu...mungkin Allah mahu tunjuk dan lihat sama ada saya melangkah utk berbuat sesuatu atau sekadar jadi pemerhati...apapun tolonglah,

JANGAN PERSENDA,MEMPERMAINKAN KESUCIAN AGAMA ISLAM.

-kalau ikut nafsu marah,saya nak belasah org2 tu,nak hempuk sampai lembik dan lepas tu saya nak kasi tazkirah kat dia...takpun bawak pegi kaunseling kat orang2 yang lebih arif dalam bab2 hukum hakam.
sedih betul =(






No comments:

Post a Comment