jemput jadi kawan =)

Wednesday, July 20, 2011

andai bisa saya beritahu pada dunia

salam.mudah2an setiap dari kita mendapat keberkatan hidup.subhanallah,andai kita tahu dan merasai betapa hebat dan nikmatnya pemberian Allah...subhanallah...betapa Allah itu Maha Besar.

berjauhan dengan ibu ayah menambahkan lagi betapa saya harus menghargai nikmat kasih sayang,nikmat betapa saya ini hidup di dunia penuh dengan keberuntungan.tetapi ada waktu saya pernah meyempitkan fikiran hanya kerana masalah2 kecil.ampuni hamba Mu yang lemah ini ya Allah.

saya bersyukur pada Allah kerana Allah meminjamkan saya fasa kehidupan yang berkembang dari hari ke hari ke arah pembentukan kehidupan yang lebih baik dan terurus.tersusun kemas.alhamdulillah.ya Allah hanya kepada Mu aku bergantung segalanya...air mata sama2 menitis deras meskipun kecil mutiaranya...butir yang jatuh ke pipi buat saya lebih menghargai yang saya sebenarnya amat bertuah untuk melalui perjalanan hidup seperti ini.

saya selalu berkata pada diri,andai saya ingin menjadi seorang gadis yang cantik,biarlah saya cantik yang beriman.andai saya kaya,saya mahu jadi orang kaya yang beriman.andai saya mahu menjadi seorang pakar motivasi saya mahu pakar motivasi yang beriman...apa sekalipun saya mahu lakukan dan inginkan saya mahu sekali hadir dengan iman.iman dan iman.iman yang akan memandu dan memacukan kehidupan saya.saya hanya berkiblatkan AL QURAN dan SUNNAH.bukan emosi atau apa sekalipun...

saya hidup dan bernafas dan segala2nya atas izin Allah.andai Allah izinkan maka bejalanlah saya dibumi ini,andai Tuhan tidak mengizinkan maka apalah daya saya.kita serupa di sisi Allah.maka yang hanya dapat membezakan kita kelak hanya dengan 'bekalan' yang kita ada untuk dibentangkan disana'.wallahualam,

siapapun kita,apapun kita,dan bagaimana harus kita adalah ditangan kita,kita yang memilih dan Allah hanya berkata kun fa ya kun.dan juga sebaliknya.saya mohon pada Allah agar segala ilmu yang Allah pinjamkan buat saya mendapat redhoNya,

untuk mak ayah,terima kasih mendoakan saya,juga untuk seluruh yang juga selalu menghadiahkan saya doa.hanya Allah yang dapat membalas jasa dan budi kalian.semalam sewaktu mak saya telefon,pesan dan nasihat tu seolah tak dapat dipisahkan

'kakcik dah solat? (kelas saya habis jam5,dan hanya dapat sampai rumah di damansara sekitar jam 6,jadi waktu itu baru saya dapat menunaikan solat asar)

saya: dah mak,alhamdulillah

mak:baguslah alhamdulillah.kakcik ingat ya,sesibuk mana pun kamu,andai kamu mendahulukan Allah,maka urusan kamu juga akan dipermudahkan seperti apa kamu mengutamakan suruhan Allah pada kamu. (waktu tu saya hampir menangis,saya sebak.itulah kan,kalau namanya ibu,pesanan dan didikan agama tak pernah luput dan lekang dari bibirnya)

saya:ya insyaAllah mak,mak doakan yang baik2 untuk orang ya.

mak:bergantunglah semangat dan kekuatan pada Allah,bergantunglah segalanya hanya pada DIA,mak ayah dan semua akan selalu mendoakan kamu.jaga diri,....

-macam2 lagi yang mak pesan,kalau saya list kan,pehh,mau satu kontena paper yang nak kene pakai =)

jika mak tanya saya tengah buat apa,dan saya jawab sedang buat assignment,mak cepat2 cakap 'oklah kakcik,buat keje kamu,nanti mak call lagi ya,mak taknak ganggu.

lagi comel bila mak saya yang hari2 duk call.ohsem la mak ni =)

maaf ya mak,orang pun akan call mak jugak =)
doakan semuanya baik2 belaka.amin

p/s-betul2 kene kuat bina semangat dan matlamat masa depan.doa banyak2.

No comments:

Post a Comment