jemput jadi kawan =)

Sunday, July 24, 2011

putaran hidup

salam

syukran jazilan kathira wahai pembaca yang budiman sekalian.

alhamdulillah rasa semakin hari semakin bersemangat diri ni.hee
habis kelas hari jumaat kelmarin lepas maghrib saya sudah siap2 cuci semua kain baju yang saya duk simpan macam nak buat stok jualan aje.habis semua selamat saya cuci,sidai bagai,lepas tu rehat2kan diri,ingat nak selesaikan kerja2 rumah,esaimen yang saya dapatla,tapi baru teringat yang buku2 dan alat tulis saya ada pada kawan,ya Tuhan,lupa yang sebenarnya hari jumaat tu ada berlaku sedikit masalah,dan buku2 saya kawan yang tolong ambilkan,jadi malam tu saya cuma uat research dan buat mana yang saya ingat aje,

urmm,sabtu saya siap2kan baju2 untuk ke kelas,siap2 iron lima pasag sekali sekali dengan selendang.bukan apa hari2 biasa yang ada kelas memang suprduperdoubletriple sibuk.PM pun nangis kalau tau ada rakyat dia yang lagi sibuk dari dia,hehe...letihnye pun bole tahan...kelas dari pagi sampai petang.sampai rumah dekat jam6,tuttet2 tau2 dah maghrib,dan macam2 yang perlu buat...as usual rite? nama lagi pelajar...tapi serius seronok.syukur sebab saya memang suka cemtu.sibuk dan sibuk...selain saya menjaga hubungan yang paling utama antara saya dan Allah Yang Maha Kaya,saya sibukkan hal2 keluarga dan selepas tu tentulah saya sibuk dengan buku2 saya,oh Tuhan...indahnya...saya mahu belajar betul2,fous betul2...saya mahu timba ilmu yang di serata alam ada,Allah telah sediakan tinggal cuma saya yang perlu cari gali...Ya Allah lapangkanglah hati hambaMu ini supaya mudah menerima ilmu2 milikMu...amin,

walaupun saya takkan mungkin dapat memiliki semua tapi saya harus berusaha demi ilmu,saya mahu kerjaya yang baik,kerja yang diredhai ALLAH,gaji yang masyukkk...saya mahu itu ini bagai... =)
saya perlu balas jasa ibu ayah,keluaga yang banyak susah payah demi saya.wajib!

saya perlu mengejar impian dan cita2...

kita tak tahu apa rupa masa depan kita.hanya Allah YANG MAHA TAHU.apa sekalipun usaha dan doa perlu seiring.putaran hidup kita berbeza.adakala kita nun di atas,ada waktu kita terpasak di bawah sana...semuanya bergantung pada usaha dan tahap apa kemampuan kita menjalani hidup ini.segala yang terjadi memang telah ditakdirkan,namun kita sebagai hamba Allah harus berbuat yang terbaik.

p/s-senyum selalu

No comments:

Post a Comment