jemput jadi kawan =)

Monday, August 8, 2011

ape cerita

salam,

alhamdulillah harini(tengah menulis2 di mamak,memandangkan kedai2 makan melayu semua dah penuh) saya berbuka di restoran mamak dekat area taman medan.entah kenapa tiba2 aje akak ajak berbuka luar,sebab balik dari kelas tadi dia datang ambil naik kete.ingat berbuka kat rumah aje.heh,rezeki...

sebelum tu kami pergi bazaar area rumah lama kami dulu,dulu akak saya yang seorang tu duduk di taman medan,jadi sebab kami dah tau rasa syoknya pergi jalan2 di bazaar situ,maka harini tu yang gagahkan juga pergi situ.alhamdulillah bes,memang bes.rindu saya nak ke bazaar tu terubat jua =)

mmm,tadi adela saya beli sikit2,saya beli ayam chicken chop,mee goreng,roti jala n apetah lagi kakak saya beli.banyak...ater rezeki ghimo le.entah kenapa juga sejak2 ni saya dah takde teringin nak makan ape2,elok juge ye.jimat...saya sekarang kalau kelua main beli aje.oengaruh musim je gamaknye.hehe

hmm,sabtu dan ahad lepas.jadual agak mencabar n penuh.sabtu saya dan ahli group saya datang ke kampus untuk buat esaimen,perlu shooting bagi subjek 'stress management'..alhamdulillah scene dekat u n taman orkid dah selesai,tinggal beberapa scene yang perlu disiapkan dalam minggu ni juga.mudah2an Allah permudahkan urusan kami,amin ya robb.

cumakan,dalam pada tu hari sabtu tu juga saya betul2 keletihan yang luar biasa,punyalah rasa betul2 nak pengsan pun ade,nak rebah pun ya,hanya Allah Yang Maha Tahu betapa saya betul2 usaha kuatkan semangat melawan penat dan rasa nak tumbang haritu,ape yang pasti saya sedikit rasa sedih time u sebab tak dapat buat all out =(

waktu scene saya dekat taman orkid ya Tuhan...saya taktau nak cakap cemana =(
lagi satu bila masuk scene kwn2 saya pulak yang shoot,masyaAllah....rasa tak berapa clear sebab saya betul2 pusing plus rasa nak muntah...tak pernah lagi sepanjang saya puasa saya dalam keadaan yang macam tu...ya Allah,maaf ya pada kawan2 saya...saya tak sangka yang saya akan jadi lemah longlai sampai semacam itu,kalau ikutkan hati rasa dah nak berbuka aja,tapi banyak yang saya fikirkan...tak bleh sewenang2nya saya nak batalkan puasa saya,waktu tu pulak dah melepasi zohor...alangkah ruginya saya kalau saya berbuka...alhamdulillah saya melawan segala rasa yang melemahkan semangat diri saya tu.

las2,saya suruh akak ambil betul2 dekat taman orkid,padahal janji saya nak tunggu kat central market aje...time kasih ye kak =)
betul2 dah rasa tak lalu n tak larat...tapi syukur sebab kawan2 pun memahami,yang comelnya dorg asyik cakap 'ana ok?'

takpe na kita rehat dulu..ambil masa dulu baru sambung'

tapi tetap gitu aje...

tak ape semua tu ujian dari Allah,dan paling cool lepas siap shooting n akak saya ambil terus pergi sogo.ya Tuhan...mana datangnya kudrat saya bejalan tu?apekan daya,dah akak ajak n pergi aje,lepas tu terus berbuka dekat sogo.saya makan laksa je,alhamdulillah sedap juge =)

semalam pulak pergi sampai dua bazar dekat shah alam,bolehla tahan...orang ramai ya amat,naik pijo saya dalam kalangan manusia yang begitu ramai tu..huh!

harini alhamdulillah dapatla spend time dekat bazaar ramadhan taman dato' harun.


p/s-insyaAllah mudah2an usaha dan ibadah kita diterima Allah.amin =)

No comments:

Post a Comment