jemput jadi kawan =)

Saturday, August 13, 2011

cobaan

salam.

gigih saya berjalan lebih kurang satu kilometer lebih cemtu nak ke mekdi,broadband buat hal tibe2...apekan daya saya sudah janji sama pensyarah mau submit logo yang dijanjikan,tapi tetap rasa bersalah dan tak selesa sebab saya dah dikira terlewat dari masa yang ditetapkan,alahai disaat2 genting mahu submit logo boradband stuck! =(

rasa mau nangis pun ade,mau jerit pun ade,tapi iman kata 'jangannnnn.....'
jika Allah menutup satu jalan maka Allah bentangkan pula jalan lain untuk hambaNya usaha mencari penyelesaian...jadi lepas subuh tadi hati ni rasa tak selesa langsung itu sebab saya gigih juga berjalan jauh semata2 mahu hantar logo tu melalui emel.telahkan mau selesaikan hal logo,saya angkut semua buku2 yang saya nak ulangkaji dan siapkan,nak buat apa yang patut,selesai apa yang penting.

semalam tidur macam biasa memang lewat,sesekali teringin rasanya tidur awal tapi sebelum mesti keje2 dah siap.bole? ya insyaAllah...

hmm,dalam saya duk menelaah and buat keje ni,sesekali terpandangkan orang semua buat muka pelik kat saya.nape? orang duk aje kat mekdi ni.buat keje,bukan makan! ater...saya bertudung jadi mestila orang tau saya ni mesti budak melayu,islam.apekejadah ke mekdi siang2 gini kan...ouh,biarlah...saya tak ganggu sesiapa dan tujuan saya jelas kesini sebab mau buat kerja...Allah Maha Tahu.

esaimen makin bertimbun,kerja2 outdoor pun ada lagi dua tiga scene tak siap,gambar masih belum dapat pergi shoot sebab tukang bawa juga sibuk kerja.apekan saya,kuncinya sabar dan cari jalan selesai yang lain.insyaAllah Allah itu sentiasa ada bagi hamba2Nya yang sabar dan usaha serta tawakal padaNya.

baiklah,sambung kerja semula.mudah2an kalian semua dirahmati YANG MAHA KAYA.

p/s-insyaAllah kalau sabar semuanya bakal selesai dengan baik =)


No comments:

Post a Comment