jemput jadi kawan =)

Saturday, December 24, 2011

ruang dan peluang

assalamua'laikum sahabat semua.

mudah2an kekal dalam rahmat Allah hendakNya.
begitu tenang dan indah suasana hari jumaat yang saya baru lalui sebentar tadi.sejak pagi saya menerima panggilan dari si emak dari kampung.alhamdulillah berita yang tak diduga.tidak disangka sangka.rezeki Allah.hebat sungguh.mengucap syukur pada Pencipta Alam Semesta.betapa Allah itu Maha Kuasa.Maha Kaya.Maha Tahu.

seterusnya saya menyelesaikan tugas2 rumah.
alhamdulillah usai semua tinggal tunggu kakak balik dari kerja.tak jauh pun ofis beliau dari rumah.
ermm,untuk pertama kali memandu dalam kilometer yang jauh(orang dah biasa lain.tak rasa apapun kot.hee)

sebenarnya saya dan si kakak plan balik kampung diam diam.
nak gelak pun ada bila kenangkan peristiwa tadi.memang suprise bebeno si emak and lain2.lagi cool kakak lagi seornag tertinggal di damansara,malas nak patah semula sebab time dia call kami dah ada di kapar.jadi duduk lah dia cuti2 ni kat damansara.jenuh perabih cuti :P

syukur sangat plan kami Allah izinkan menjadi nyata.paling bersyukur sebab saya memang sendiri duk fikir balik 'eh betul ke aku yang drive?''

hujan lebat sangat sepanjang jalan.
nak berhenti kata kakak tak perlu.pasang lampu dan godek2kan aje wiper.maka bejalan jugalah mpv si ayah.
mujur naik mpv.pikap beso.kalau naik kancil memang jenuh.tumpo pun mau sebab tak berapa nak pergi.terima kasih ayah.berbudi sungguh kereta ayah.

akhirnya sampai dengan selamat dan baik sekali.anak buah yang baru berusia dua bulan lagi cool.diam aje.merengek pun sebab mahu dipenuhi perutnya dengan susu.agaknya dia pun suka sebab nak balik jumpa wan and mak tok.hee..

lama sudah tak nulis nulis sini.
tipulah kalau kata tak teringat atau rindu.
tapi memang ngaku kurang interested nak post gambar2.cuma lihatlah kalau umur panjang menulislah disini.boleh share tentang majlis aqiqah yang baru selesai di rumah keluarga saya di perak 181211 tempoh hari.'

p/s-bersyukur.banyak berita baik dan rezeki yang datang bertimpa2.alhamdulillah.






1 comment:

  1. Salam, elok dipajgkan syukur pd Allah moga ditambah lg rezki insyAllah http://motivasikewangan.blogspot.com/

    ReplyDelete