jemput jadi kawan =)

Wednesday, February 22, 2012

berbuat baik dibalas baik

assalamua'laikum sahabat :)

dalam keadaan apa sekalipun jangan pernah rasa kita selalu berada dipihak yang betul meski kita selalu rasa kita dah betul.tak salah apa apa.tapi tidak salah kalau kita tetap peru selalu audit diri supaya tidak mudah melakukan kesilapan.

saya selalu ingatkan diri,saya ini bukan orang baik baik.selalu berbuat silap.terdedah dengan dosa.berbuat khilaf dan mudah tergoda dengan nikmat dunia,namun kerana itu saya selalu ingatkan diri agar berusaha ke arah kebaikan.berbuat baik.dan menyumbang kepada kebaikan buat orang sekeliling.hanya berbuat baik tidak cukup kalau tidak menyumbang.biarlah apa kata orang,meski orang tidak dapat apa apa faedah mungkin namun sekurang kurangnya kita merasai yang misi dan visi kita untuk berbuat baik selalu di update.

cukuplah bila kita sudah merasai apa yang ingin kita usahakan.laksanakan..

ingatlah yang mana berbuat baik itu tidak pernah merugikan malah punya hikmah besar.

berbuat baik pasti dibalas baik.

hari ini kita tolong emak membeli tepung di kedai runcit dan lagi hebat terus bikin cucur kodok,esok lusa Allah pula sediakan kita rezeki.makan besar! siapa tahu?
Allah Maha Kaya.Allah Maha Besar.

siapa yang mampu menidakkan jasa Allah?

jadi berbuat baik dan kerjakanlah yang baik2.
berfikir baik.berkata baik.dan selalu dalam keadaan baik2 selalu.insyaAllah semua akan berjalan dengan baik.

akhir sekali mari jadi orang baik!






kenangan sewaktu convocation di putrajaya tahun lalu.sangat indah.jujur saya merindui saat ini.
dan untuk pengetahuan disini saya banyak belajar tentang kehidupan,bersahabat dengan orang2 yang berilmu automatik membuatkan saya lebih tabah berusaha. -buat sahabat saya semuanya saya tidak pernah lupa mendoakan kejayaan dan kesejahteraan kalian.
semoga berjaya semuanya!




Allah akan memberi kemudahan di dunia dan akhirat bagi orang-orang yang memberi kemudahan pada orang lain yang berada dalam kesulitan


p/s- difacebook ramai saya ketemu rakan2 lama.terima kasih add saya.terima kasih kerana kekal mengingati persahabatan kita.meski dulu bukanlah teman rapat,namun itu bukan ukuran.ukhuwah tidak kenal apa darjat dan statusmu. :)

No comments:

Post a Comment