jemput jadi kawan =)

Wednesday, February 1, 2012

bersyukurlah kita

assalamua'laikum sahabat yang mudah2an dalam redha Allah selalu.

kadang kadang saya jadi kekeringan idea.ya Allah saya gundah gulana jadinya.kalau bukan depan laptop macam2 idea dan ilham datang menerpa.macam macam hal dan perkara saya nak tulis.yang benarnya saya nak orang orang baca sekaligus sama sama peroleh manfaat walau sedikit.insyaAllah.

pernah menulis sambil berjuraian air mata?

oh Tuhan.mudah luluh rupanya hati ini bila melihat insan lain yang dalam keadaan susah dan amat memerlukan.mudah benar air mata tumpah.tapi selalu ditahan.selalu mencabar diri supaya teguh.mahu simpan air mata dikala malam sambil memohon pada illahi.tak mahu sesama manusia lihat air mata ini gugur.

selama usia saya meniti hari demi hari saya mulai faham.mulai mengenal apa yang namanya dunia dan apa yang namanya akhirat.yang mana diutamakan terlebih dulu.

''bersyukur lah kamu ana.bersyukurlah....kamu ada semua.kamu juga ada apa yang kamu tidak perlu tapi Allah tetap beri kerna Allah ingin lihat seperti apa dirimu menjalani hidup...''

lihat kiri dan kananmu ana.lihat...kamu katakan kamu susah.kamu katakan kamu tidak dapat apa yang kamu inginkan.tapi kamu lihat ana...dimana kamu sekarang ana...

disaat saat kamu menitiskan air mata kerana tidak memiliki sesuatu walhal ada insan lain yang beribu ribu lagi susah.merempat dijalanan.menumpang teduh di kaki lima.mencari redup di jambatan.merehat diri di tepi bangunan.sedang kamu? kamu duduk selesa dirumah.kamu dipenuhi segala nikmat pinjaman Allah.namun kamu katakan kamu tidak ada apa yang dimahukan..masyaAllah....

renunglah hidupmu dengan mata hati ana...
kembalilah pada Pencipta ana...
Allah Maha Kuasa.

andai tidak memiliki apa yang kamu cintai tika ini ana.belajarlah mencintai apa yang telah kamu miliki.

tidak memiliki mengajar kamu erti tabah.
dan apabila termiliki berlajarlah erti syukur.

sebagai ingatan untuk diri saya dan sahabat2,bersykurlah.gembiralah dengan apa adanya dalam hidupmu.jangan persia waktu.jangan menongkah arus.jangan bersedih hati sedang kamu yang memilih suka atau duka.

seandainya ini titik akhir dalam hidup.apakah yang akan dipersembah padaNya kelak :(

p/c-belajar mencintai.mensyukuri.menikmati.Allahuakhbar Ya Allah.

No comments:

Post a Comment