jemput jadi kawan =)

Friday, February 10, 2012

Adam Corrie


assalamua'laikum sahabat.mudah2an dihimpukan kita semua dalam rahmat Allah serta kekal dalam ketaatan dan ketaqwaan kepadaNya.

kelmarin blog saya terima kunjungan pengunjung luar biasa ramai.saya ada waktu rajin semak tetamu ke halaman yang serba kurang ini.harap maaf semua ya.namun kembali pada niat asal saya moga2 dapat kutip manfaat meski sedikit.

kebetulan,saya baru berkenal2 dan terus melawat blog Adam Corrie.mungkin ada yang kurang tahu siapa gerangan hamba Allah ini,saya ringkaskan.
seorang pelakon,saudara baru kita dan sebenarnya punya pengaruh luar biasa dalam bidang seni.kira otai bab2 berlakon jadi gangster la gittew :)


lepas aje Abang Adam post status untuk melawat dan memanjangkan silaturrahminya sesama blogger,saya pun ambil kesempatan jenguk2 dan baca entry beliau di http://www.adamfazi.com ...

subhanallah.
kagum dengan beliau dan isteri.penulisan yang cool,dan blog mereka betul2 menarik compared to this blog :P

nak jadikan ceritala kan.. semalam saya jejak lagi ke blog beliau,sebelum tu kelmarinnya saya terus aje follow.
and tengah baca2 bla scroll down opss!

ada ini lah!





nampak tak?
klik la.baru beso.ada nama ana lah!
rupanya abang adam siap buh senarai blog yang dia dah berkunjung and dah jadi follower semua sahabat2 di page beliau yang meninggalkan link.maka blog saya inipun dia ada tinggalkan jejak,yakni menjadi follower.alhamdulillah.


kamsamida!
thank you.


ada perkara yang saya nak kongsikan yang anda tidak tahu.hee

1- saya lupa tahun bila tetapi saya pernah bergambar dengan beliau di pwtc(ada pesta buku).saya main panggil aje abang adam tu haa and tak sangka dia datang.terus bergambar.kalau saya buh gambah tu kat blog ni sure malu.muka saya sikit punya teruja.hehe.abang adam still sama seperti sekarang cuma time tu dia pakai kee(entah betul ke tak ejaan ni.maaf ye)

2-pertama kali lihat dia berlakon dalam gerak khas.maaf ya,takut betul tengok dia gangster tahap garang bebeno.hihi.baru2 ini menonton filem gangster masih kelihatan abang adam yang masih hebat dan manthopp lakonannye.wahai pengarah plis bagi watak lain kat Adam Corrie. cubalah jadi mat bunga pulak! hee

3- jujur saya kagum dengan keperibadian beliau.seorang yang boleh diambil sebagai sumber contoh.tak silap saya tahun 2007 abang adam memeluk islam seterusnya melangsungkan perkahwinan dengan seorang wanita islam(fazima).seagama dan sebangsa dengan saya.lihat lah...sesunguhhnya perancangan dan caturan Allah itu.
amat indah.cinta pertemukan dia dan si isteri.dan kerana cinta itulah membawa kepada perhubungan yang mulia disisiNya.

4- abang adam(maaf kerana memanggil abang,saya ucap tanda hormat sesungguhnya) punya tutur kata amat tersusun.indah bait butir bicaranya.selalu memuji2 kebesaran Allah.kadang2 terasa malu kerna kita yang lahir sebagai islam sendiri selalu melupakan Allah..astaghfirullahallazimm..

5- saya menulis entry khas untuk beliau bagi meraikan dia sebagai sesama islam.dan pastinya atas tanda terima kasih kerana sudi hadir ke blog ini dan menjadi follower.saya lebih suka menyebut istilah ''follower'' kepada sahabat sebenarnya.lebih mesra dan terpaut ikatannya.insyaAllah.


maaf andai terdapat kesilapan dan kelihatan memuji atau seumpamanya.Allah Maha Tahu.
apapun kalau nak tau memang saya amat berterima kasih.bukan pada abang adam aje.semualah!

p/s- untuk pengetahuan.saya tidak arif menulis.blog ini juga kelihatan bosan.saya kurang tahu bab2 blog ni.tapi saya pasti akan keruangan ini untuk menulis andai diizin Allah.tapi saya kaki blogger.eh bukan,kaki membaca blog orang :)

No comments:

Post a Comment