jemput jadi kawan =)

Sunday, November 25, 2012

Free Palestine

assalamua'laikum wbt sahabat ,
tiada apa yang lebih baik dan dapat dilakukan pada mereka yang amat memerlukan bantuan dan pertolongan,adakalanya bentuk pertolongan hanya dibibir dan terletak kemas pada hati sahaja.namun untuk menggapai langkah amatlah sikit polanya.jadi apa salahnya kita kirimkan doa dan bentuk sokongan pada saudara islam kita di palestine ...

moga usaha murni kita demi saudara islam seluruh dunia mendapat redho dan dikabulkan segala doa kita olehNya,mari mendoakan agar bumi palestine dilindungi Allah selalu.moga saudara kita diberi kekuatan dan semangat hadapi musuh rejim zionis laknatullah!

andai anak sekecil ini berupaya menunjukkan tanda sokongan dan doanya.mengapa tidak kita?


 selamatkan gaza Ya Allah!
free palestine!long live palestine.


jangan putus doa sahabat.jangan bermusim doa dan pengharapan kita agar bumi palestine aman.
love gaza :)


wahai anakku moga kamu menjadi anak yang kuat dan semangat hadapi cobaan.moga kamu berani hadapi musuh dan segala rintangan di masa depan! ingat Allah itu sentiasa ada !


teringat satu waktu tidak lama dulu,ketika menuntut di Unisel Shah Alam,saya ada nukilkan satu sajak/puisi khas mengenai bumi palestine.cuma.saya sedih sebab saya dah terhilangkan karya tersebut.tapi alhamdulillah bila teringatkan ada hamba Allah sanggup bacakan sajak itu(sebelum hilang dan saya sendiri hairan sebab tak save dalam komputer) di satu majlis yang berkaitan namun saya tidak dapat menghadiri atas urusan peribadi.dan lebih membekas di hati saya tidak segan dan silu mengutip derma hampir lebih 10 buah premis di sekitar seksyen 2,seksyen 7  dll untuk derma palestine sebelum majlis iu diadakan pada hari kemuncak.
namun hasil tidak membanggakan,derma yang dipertikai dan diperlekeh.apapun saya bersyukur,sebab Allah Maha Melihat usaha saya dan sahabat yang sama2 turut serta dalam jejak itu.biarlah walau sedikit tapi Allah Tahu seperti apa dalam hati saya,

p/s -sahabat doakan diri sendiri,ibu bapa keluarga masyarakat dan doakanlah seluruh umat islam didunia ini.
freedom for palestine!






No comments:

Post a Comment