jemput jadi kawan =)

Thursday, November 1, 2012

mendepangi ujian demi ujian

assalamua'laikum sahabat yang dirahmati Allah ,

kadang kadang begitu tersembunyi rasanya yang namanya rezeki itu.sungguh.itu hanya menurut pendapat saya.tidak menidakkan jasa dan pemberian Allah namun adakalanya saya sendirian memikirkan masyaAllah rezeki itu sebenarnya tidak hanya berbentuk seperti apa yang kita mahukan.walhal sebahagian atau apa mungkin lebih banyak lagi rezeki dalam bentuk lain yang sedang dan senang kita nikmati sekarang.

itulah,saya selalu berpesan pada diri,walaupun selalu juga saya sendiri yang ingkar pesanan yang mana, kejayaan itu tidak akan berlaku sekelip mata.dan rezeki itu tidak pada semata yang dipinta kerana Allah telah beri yang lain.banyak pula tuu..subhanallah.

malu.

malu.

malu pada Allah.Allahurabbi,
ampuni hambaMu ini Ya Rabb,ampuni aku  T_T

andai hati dan jiwa ini mulai tergelincir,aku mohon kepadaMu Allah,
hadirkan aku ingatanMu,
bantu dan selamatkan aku dari lembah dan kancah terkutuk.aku malu kerna selalu lupa dan alpa dengan setiap nikmat dan pemberianMu.

Allah Allah...
ampuni aku.ampuni hambaMu ini Ya Allah,
bergenang air mata saat diri ini melihat betapa orang lain begitu rancak dan hebat2 kelebihannya malah dapat memberi yang terbaik buat keluarga,diri dan semua yang disekeliling,namun diri ini masih terkontang kanting.
disaat diri mulai bangun dan berusaha untuk tabah,istiqamah namun ujian tetap kunjung tiba.dan andai tidak kukuh maka benteng kekuatan diri rapuh jua.tidak sesiapa yang dapat mengering air mata selain membentangkan segala duka nestapa dan pengaduan hanya kepada Allah.

saat diri ini lemah layu,tidak ada siapa yang sudi hulur tangan.memberi semangat dan kekuatan.
tetapi Allah itu selalu ada.hanya dengan menyebut dan mengingatNya diri ini menjadi kebal pada tiap ujian.subhanallah Maha Suci Allah.

adalah lebih manis andai segala rundung derita dipamir dan dibergantungan pada Allah semata mata.kerna Allah itu Maha Melindungi,Maha Melihat dan Maha Berkuasa atas setiap sesuatu.sujud dan hamparkan cinta sesungguhnya pada Maha Pencipta.

apapun tidak guna andai hanya berserah pasrah,usahakanlah yang terbaik dalam hidup kita.percaya pada rezeki Allah.husnuzonlah selalu.

p/s- yakin dengan Allah.sesungguhnya Allah tidak memungkiri janji.




No comments:

Post a Comment