jemput jadi kawan =)

Tuesday, December 31, 2013

Kau pergi jua...

Assalamua'laikum wbt.

inshaaAllah perkongsian ini khas buat Allahyarham Aden vokalis kumpulan nasyid dari Indonesia.

(malam tadi terasa sayu dan pagi ini air mata tidak tertahan lagi , yaa aku menangis!)

semalam ketika diri leka membaca tiap posting yang dikongsikan teman-teman di facebook mata saya terpaku pada satu status dari fanpage Saujana berkenaan, 


'TAKZIAH untuk famili nasyid Nusantara khususnya Indonesia atas kepulangan saudara Aden dari kumpulan Edcoustic ke rahmatullah. Semoga Allah ampuni dosanya dan menepatkan Aden di kalangan para solehin. Al-Fatihah.'


terasa baru sangat saya mendengar , melihat dan melayari karya dari kumpulan Nasyid itu.dan tak silapnya tahun ini juga mereka ada datang ke malaysia dan saya sempat melihat Edcoustic di RTM1.


excited dan rasa terpegun sebab kehadiran mereka ke Malaysia memang dinantikan sebab saya mahu tahu perkembangan muzik mereka.walaupun tidak dapat bersua secara realiti tetapi dapat tengok di televisyen pun dah seribu rahmat.kerana apa ?


karya Edcoustic hebat!


bukan muzik sembarangan.sentuhan bait tulisannya menikam dan menusuk qalbu.sangat memotivasikan.telus dan benar-benar menjentik hati untuk lebh dekat kepada Pencipta.sungguh.....


paling terkesan dalam bait lagu 'Muhasabah Cinta'


Wahai Pemilik nyawaku ,
Betapa lemah diriku ini ,
Berat ujian dariMu,
Kupasrahkan semua padaMu.

Tuhan...

Baru kusedar ,
Indah nikmat sihat itu,
Tak pandai aku bersyukur,
Kini kuharapkan cintaMu.

Kata-kata cinta terucap indah,

Mengalir berzikir dikidung doaku,
Sakit yang kurasa biar penawar dosaku,
Butir-butir cinta air mataku,
Teringat semua yang Kau beri untukku,
Ampuni khilaf dan salah selama ini,
Ya Illahi...
Muhasabah Cintaku.....

Tuhan kuatkan aku...

Lindungi aku dari puus asa,
Jika ku harus mati,
Pertemukan aku denganMu...


Allahurobbi....
Allah.....

terasa tersentuh hati bila lihat di page Edcoustic ada tulisan ringkas dari sahabatnya Eggie.

'Yaaaaa Allah hari ini aku semakin Mengerti keMaha besaranMu... Hari ini pula Kau telah tentukan akhir perjalanan sahabtku didunia.. Seorang @aden yang kutahu adalah seorang baik nan shaleh, yang karyanya telah , menginspirasi begitu banyak manusia... Terimalah Amal dan ibadahnya jadikanlah ia bagian dari orang-orang yg Kau pilih sebagai manusia yg beruntung ...aminnnn (eggie) 


'sebenarnya diriku juga bakal mengiringinya.kerana aku juga akan mati !'


inilah yang duk bermonolog dalam hati saya sejak semalam lagi.setiap kali mendapat berita tentang kematian terasa dekat sangat diri ini dengan kematian.tetapi bimbang sama ada sudah cukup atau tahap apakah bekalan iman yang bakal dipersembah pada Sang Pencipta.


astaghfirullah.... ampuni dosa-dosa hambaMu ini Ya Allah  :(


buat Aden ,

tenanglah engkau disana.moga Allah menempatkanmu dalam kalangan hambaNya yang dicintai.moga Allah menerima segala amal kebaikanmu didunia.aaminn ya rabbal alaminn.

Inna lillahi wainna ilaihi raji'un

'dariNya kita datang dan kepadaNya jua kita kembali.

Allahummaghfirlahu wa ‘afihi wa’fu ‘anhu wa akrim nuzulahu wa wassi’

 madkhalahu waj’ali al-jannata maswahu. 

'Ya Allah ampunilah dia, rahmatilah dia, selamatkanlah dia, maafkanlah dia, baguskanlah tempat tinggalnya, luaskanlah kuburnya, mandikanlah ia dengan air, salju dan embun, bersihkanlah ia dari dosa dan kesalahan sebagaimana kain putih dibersihkan dari kotoran. Jadikanlah rumah yang lebih baik dari rumahnya, pasangan yang lebih baik dari pasangannya, masukkanlah ia ke dalam sorga dan lindungilah ia dari azab kubur dan azab neraka. Lapangkanlah ia dalam kuburnya dan berilah ia cahaya di dalamnya. '

** entry sebelum ini pernah saya kongsikan tentang lagu Muhasabah Cinta.tidak sangka ini kali kedua saya berkongsi disini.namun kali ini perkongsiannya terasa lebih nyata dan dekat.seperti karyanya pernah menyebut :

'Tuhan kuatkan aku , lindungiku dari putus asa , jika ku harus mati.pertemukan aku denganMu.

ya akhirnya kau pergi jua.

T_T



gambar dari facebook fanpage kumpulan Edcoustic.


buat seluruh karyamu si Aden@ edcoustic ,

aku mengagumi karya indahmu yang diilhamkan olehNya !


penuh cinta dari ,

Malaysia.


No comments:

Post a Comment