jemput jadi kawan =)

Friday, March 7, 2014

siapa kita ?

Assalamua'laikum ,

Bismillah Alhamdulillah.

hari-hari dibiarkan saja tempat tulisan ini tak bertulis.kata banyak ilham , konon banyak yang nak ditulis kongsikan tapi sejak entah bila selalu sendiri dalam dilema.

dilema ?

ya.
apakah tulisan disini bermanfaat atau sekadar suka-suka yang sia-sia.
astaghfirullahaladzim.

dan mintak-mintak dijauhkan dari sifat riak.

tajuk untuk posting kalini pun rasa tak tau nak bubuh apa.harini dah masuk hari ketujuh bulan mac tahun 2014.blog ni masih kekurangan isi yang padu tanpa hujah dan huraian yang panjang(pendek panjang yang patut biar manafaat untuk akhirat).

tetapi sebenarnya cuba nak tulis fasal artis(ececehh)
artis pun manusia.jadi takda benda pun kalau nak tulis tapi dijauhkanlah dari fitnah.baru baca 100 PESANAN TERAKHIR RASULULLAH takkanlah nak tambah dosa.astaghfirullahal adzimm.

terbaca tentang Hanez.juga tentang Liyana Manan.yang si lelaki saya kabur sedikit siapa nama(katakan mr.r) dan bagaimana orangnya.tegasnya disini saya cuma sebagai pembaca , bukan pengkritik atau pengadil belah mana-mana. sebab ? deyy orang yang tengah tulis ni pun berbakul-bakul dosa.hari-hari buat silap tapi selalu berharap dan berusaha untuk tidak melakukan kesilapan sama.yang pasti aku ini pendosa.ampuni hambaMu ini Ya Allah.

Liyana Manan , sabarlah. Allah suka pada hambaNya yang sabar.akhir sabar adalah hikmah.indah !
Hanez , moga Allah mengurniakanmu hidayah.
Si mr.r , kembalilah pada Allah , moga kamu juga diberi hidayah.

kita ?
kita bukan siapa-siapa.
berhenti mengadili sesiapapun. saya mengingatkan diri saya sendiri utamanya.
pilihlah jalan menasihat dengan penuh hikmah.Allah tahu niat kita , jadi berdoalah untuk kebaikan bersama.

p/s: Ya Tuhan ampuni aku , ampunilah seluruh umat Islam seluruhnya.aaminn





No comments:

Post a Comment