jemput jadi kawan =)

Wednesday, December 8, 2010

belajar.


suke suke...
ini gambar yang saya ambil dari emel yang saya
terima dari
www.hafizismail.com.

sempat2kan diri untuk menulis dan berkongsi sedikit cerita tapi bukan tips ya.kebetulan hari ini selepas saya dan seorang teman menyelesaikan hal kami pasal kad pengenalan,saya pulang ke rumah dan menyiapkan apa yang patut untuk thesis saya yang akan datang...

teringat pulak gambar2 yang saya baru saya ambil dimana walau saya sedikit sibuk dan fenin dengan urusan konvo tempoh hari tapi saya curi2 ambil masa tu mempraktikkan ilmu saya yang tak seberapa dalam bidag fotografi.melalui pembacaan dan perbualan dengan yang lebih arif mengenai fotografi saya ambil inisiatif untuk melonjakkan diri ke tahap yang lebih baik.insyaAllah.amin.
disini saya titipkan beberapa keping aje, dan terima kasih pada en.fiezal kerana selalu memberikan kerjasama dengan saya juga yang lain2 sama ada secara langsung atau tak langsung..tq so much. anda semakin pandai captured gambar...







serupa budak2 yang tekedek main apekebendenye entah,alah yang
liplap2 terbang kat langit tu.tapi syokk wehhh...
main berlari2 dengan anak buah si 'paey'..
weweee
-ini gambar si abang yg capured.




laaa..tiba2 gambar ni.okeh2.ini dekat little india,pj.
ini gambar cik.fiezal yg captured. tepukan utk kamu adik.




see...
gatai betoi.main macam kanak2 sunquick aje.
ok2,serius.bes betul dapat main sambil2 menutup pandangan
lensa jurufoto2 yg ramai disitu.
peduli hape.dataran tu semua buleh pegi =)
ini gambar si abang yg captured =)





sudah penat main sila bergambar dulu ana.
maaf.gambar anda kurang menarik.saya rasakan yang bengunan belakang
itu lebih menarik
>___<
ini gambar si abang yg captured =)





okeh.ini hasil antara yang utama saya cuba dapatkan tanpa sebarang alat
bantuan.tak sehebat mana2 jurugambar jauh sekali
kelihatan profesional tahap gaban.
but,im really2 suka sbb efek ni
jarang berlaku dicamera saya...
walau kelihatan ade kekurangan tapi saya ignored aje cakap2 orang.
yang ok saya kutip.tak ok buleh 'beram' dari fikiran.
captured by gue dong'




see..
and see again.hehe
captured by gue dong'





time ni saya snap celah pagar yang rendang tu.
kan jalan kat dataran ni'selalu ditutup
sbb banyak ceremony ape entah.
captured by gue dong'



haa,cukup2.
gambar banyak tak semestinya nak publish semua.
sebenarnya saya memang tak berapa suka nak buang masa dengan edit gambar berejam2 depan komputer,so saya memang berusaha untuk belajar 'how to setting my camera to get fabulous picture n no need to make editing process anymore'...


memang saya kagum dengan jurugambar2 yang pada saya amat pro dimata saya.
sebenarnya semua orang saya anggap pro.walau cuma hanya pandai snap yang mudah saja...dan maaf cakap.saya suka belajar dari yang pandai,tapi saya kurang setuju dengan memanggil seseorang itu dengan panggilan sifu...tak salah.cuma panggilan sifu adakalanya berbunyi seperti mengejek.apapun terpulang...

antara orang dan tempat2 yang saya selalu rujuk dalam bidang fotografi ni
*http://www.louispang.com/
*http://www.jasminestarblog.com
*
www.hafizismail.com
*http://noorizamsabran.com *http://www.behance.net/
*http://www.jerryghionisphotography.com

sebenarnya banyak lagi,cuma ini yang sedang hangat menjadi rujukan saya,memandangkan saya selalu berhubung dengan sesetengah photographer melalui emel.

relaks.cool.
bila kita rasakan semua itu mudah dan suka untuk melakukannya,percayalah.segalanya pasti berjalan lancar...jangan lupa update nawaitu yg positif setiap hari.
selamat berjuang dalam hidup.

salam.




No comments:

Post a Comment