jemput jadi kawan =)

Wednesday, December 1, 2010

bius atau insulin?




hai awak.(sebenarnya saya geli guna bahasa awak,akan datang tak tau la...weweweee)
salam semua.


bius atau insulin.saya tak maksudkan ubat tapi pasal hubungkait kehidupan seharian.
kalau kamu(saya selesa menggunakan kamu kata pengganti 'awak,dan setahu saya panggilan kamu adalah memuliakan seseorang,atau hormat.) pernah diuji dengan sebarang musibah atau kegembiraan mesti kamu ada petua kan?

kalau kita kene kutuk ape bius paling sesuai?-
kalau kita kene puji ape insulin yang kamu pakai?

bius adalah ubat penenang supaya kita tenang apabila diuji,terpulang pada hemat daya masing2 untuk menyelesaikan atau me'nyah' diri dari permasalahan yg ada.

insulin adalah suplemen atau radar psikologi bagi menyembuh sihatkan kembali diri bila dipuji atau diangkat2 darjah kita,sebabkan,manusia ni kalau kene puji dan2 kembang setalam perasan sebulan.haishhh.tak patut kita bangga tahap gaban,cukuplah berterima kaseh dan mensyukuri nikmat illahi kerana memberikan kita sebuah episod kehidupan yg indah dan mendamaikan.

taknak potpet panjang2 walupun otak dan tangan ligat nak bercerita dan berkongsi ape yg ade.
untuk kamu sekalian semoga mendapat kebahagiaan yg diimpikan.

salam kaseh dari saya
*_____*


No comments:

Post a Comment