jemput jadi kawan =)

Tuesday, January 4, 2011

sekolah.


inilah dia dr. fazley,
oh hoo,sweet kan? kecik2 dah sibuk panggil doctor.
jangan esok jadik peguam pulak.hihi.
selamat bersekolah ye budak bijak =)




salam hai.


apa macam hari anda?

wahh...cakap macam ramai peminat bagai.haha..okla,harini saya nak share satu hal pasal sekolah.seronok n teruja sangat bila anak buah saya yang sulung dah mula sekolah,tak silap umurnya 4tahun lebih,hajat nak ke sekolah mandarin,(tadikamandarin),tapi agak jauh n kenape entah tak jadi,lastnya dia bersekolah di taski abim,tadika agama,alhamdulillah,eloklah.tak kesah manapun janji paey skola baik2 ye nak.


ingat nak ambil gambar dia seragam sekolah tapi saya sendiri pun sibuk dengan hal2 saya,insyaAllah akan datang,haishh semalam siap saya call dia tanya 'doctor hows ur skool?(saja gatai panggil dia doktor,bia semangat..)

n dia jawab 'best sangat mummy,paey ramai kawan..lepas tu semua nak kawan dengan paey,cikgu2 semua asyik cium paey'.hihi...see...


punyalah bijak budak neh...n macam2 lagi dia potpet2 kat saya n perbualan di telefon berakhir dalam 4 minit lepas tu...alhamdulillah,seronok dengar dia happy n tak sabar nak kesekolah...n tadi saya sempat jumpa kakak ipar n dia cakap, 'si paey ni semua cikgu duk suke dia,sebabnya bijak beno bercakap'..hehe...cuma saya pulak riso cikgu menangis hantar dia balik sebab kene ajar balik dengan paey.budak kalau bijak sangat pun haru jugak.hahahahha...


dan saya dapat tau jugak yang hari kedua dia agak 'terkejut' sikit sebab yelah,bangun lebih awal dari biasa n perlu kesekolah.dulu datang tuisyen sekitar jam9 pagi.tapi tak kesahlah sebab paey ni memang jenis bangun awal.serius...! sakit ati satu rumah dia kejutkan...cehh...


paey,mummy doakan paey belajar baik2,jadi anak yang berguna dunia akhirat,jadi manusia yang disenangi orang,dan yang penting mendapat redha Allah...(mummy tu pangkat saya yang digelar anak2 buah.ikutkan kene panggil makcik,tapi tak glemer,hahha..)


teruja c paey sekolah!
'jadilah manusia yang kalau dicampak benih kelaut menjadi pulau,bukan sebaliknya' -anakefli

No comments:

Post a Comment