jemput jadi kawan =)

Wednesday, January 26, 2011

KEHANGATAN dalam KETENANGAN.





salam.
hayati dan fahami setiap bait lirik yang saya sediakan di
bawah,sesunggunya setiap dari apa yang berlaku,yang kita
jalani,apa sekalipun kita perlu berbalik pada pucuk pangkal yang menjadi pegangan kita.hiduplah dalam cahaya kegembiraan yang dikurnia Allah,berterima kasehlah pada NYA.
mengadulah kita,memohonlah kita,luahkanlah apa sahaja yang kita alami kepadaNYA.sesungguhnya hanya Allah YANG LEBIH TAHU,ALLAH YANG MAHA MEMBERI,MAHA ESA,MAHA segala2nya....



TAFAKUR by zikraa,

Ya Allah... Ya Allah...
Ya Allah... Ya Allah...
Ya Allah... Ya Allah...
Ya Allah... Ya Allah...

Di keheningan malam
Tafakur di kesyahduan
Merindui janji-Mu Tuhan
Bantuan di perjuangan

Kutitiskan air mata
Taubat segala dosa
Moga terangkat penghijab kalbu
Antara kau dan aku

( ramai )
Di keheningan malam
Tafakur di kesyahduan
Merindui janji-Mu Tuhan
Bantuan di perjuangan

( ramai )
Kutitiskan air mata
Taubat segala dosa
Moga terangkat penghijab kalbu
Antara kau dan aku

Ya Allah ya Tuhanku
Kusujud pada kudrat-Mu
Kuserahkan jiwa ragaku
Pada takdir iradat-Mu

Pimpinlah daku dalam redha-Mu
Kasihi daku dalam rahmat-Mu
Hanya pada-Mu aku mengadu
Ya Allah ya Tuhanku

( ramai )
Di keheningan malam
Tafakur di kesyahduan
Merindui janji-Mu Tuhan
Bantuan di perjuangan

( ramai )
Kutitiskan air mata
Taubat segala dosa
Moga terangkat penghijab kalbu
Antara kau dan aku

Ya Allah ya Tuhanku
Ku sujud pada kudrat-Mu
Ku serahkan jiwa ragaku
Pada takdir iradhat-Mu

( ramai )
Pimpinlah daku dalam redha-Mu
Kasihi daku dalam rahmat-Mu
Hanya pada-Mu aku mengadu
Ya Allah ya Tuhanku

Ya Allah ya Tuhanku
Ku sujud pada kudrat-Mu
Ku serahkan jiwa ragaku
Pada takdir iradhat-Mu

( ramai )
Pimpinlah daku dalam redha-Mu
Kasihi daku dalam rahmat-Mu
Hanya padamu aku mengadu
Ya Allah ya Tuhanku

Ya Allah... Ya Allah...
Ya Allah... Ya Allah...
Ya Allah... Ya Allah...
Ya Allah... Ya Allah...

Lagu : Kamal Halim
Lirik : Nawawi Ibrahim
Solo : Amaluddin



Betapa adakalanya saya selalu alpa,tetapi saya bersyukur sebab masih diberi ruang dan peluang untuk memperbaiki setiap kelemahan dan kekurangan yang tercipta sama ada luar sedar atau dengan sengaja.dengan rendah hati saya memohon pada Allah agar sujud dan tadahan doa saya diterima Allah...terimalah aku dalam setiap juga apa jua keadaan ku ya Allah...,aku merindui janji Mu Tuhan,aku memohon bantuan dan kekuatan...bantulah aku,tolonglah aku,lapangkanlah dada ku,tenangkanlah hati jiwa dan perasaanku...pimpinlah aku dalam redhaMU ya Allah,rahmatilah aku ya Allah.....aku serahkan seluruh jiwa ragaku kepadaMU....Allahuakhbar....semoga titisan airmataku,doa dan pengharapan ku moga terangkat ke penghijabkalbuMU....

kuatkanlah aku ya Allah....subhanallah...

No comments:

Post a Comment