jemput jadi kawan =)

Friday, February 25, 2011

hari yang perlu diteruskan


salam,selamat sejahtera pada anda sekalian...
sudah pun datang hari jumaat,dan kalau sesiapa yang tahu akan kelebihan hari jumaat pastinya kita akan lebih bersemangat meniti hari2 yang sama pada masa akan datang andainya Allah masih memberi ruang kita bernafas dibumi ini.

seronok betul rasa pagi ni sbb dapat menulis pepagi lps siap buat keje2 yang sepatutnya,alhamdulillah...

hanya perkongsian dipagi jumaat yang indah lagi tenang ini...
tahun baru saya 2011 tahun ini dimulakan dengan perkara2 yang cool,agak cool,tak berapa nak cool n sesiapa pun akan ditimpa ujian,besar kecik,rumit atau sulit masing2 dari kita mesti lalui dan settle ikut cara sendiri,

bulan febuari saya dimulakan dengan hari2 yang indah,berjalan lancar walau terselit jugak ujian2 yang tak cool pun =(

dan febuari datang dengan perkhabaran yang membawa berita pilu buat saya,ujian datang lagi dengan bentuk dan masa yg sama terasa hampir rebah ke bumi,entah kenapa hingga harini kerinduan pada seseorg yg disayangi dtg diwaktu2 sy sendiri,kalau nak dijerit dan diberitau satu dunia belum tentu org fhm,jadi yg terbaik saya berdoa pdNYA,mohon Allah kabulkan doa2 saya,mudah2an....cuma dengan kekuatan dan ketabahan ma dan ayah saya buat saya lebih cool hadapi kenyataan yang atuk telah pergi selamanya,saya meminjam kekuatan dan semangat itu dari ma dan ayah...

sape yg suke sedihkan,saya pun tak berapa nak suka,tapi kalau tak sedih tak reti pulak kita nak muhasabah diri,sbb sedih tu pun perlu,asalkan jgn sampai memudaratkan diri,jadi saya sedih pun pada ketika yg 'perlu',sbb saya cool.haha,senyumlah wahai hati =)

apapun HARI MENDATANG PERLU DITERUSKAN,
segala bentuk ujian,sama ada kegembiraan,kepiluan semua itu ujian,dan bila seseorg itu ditimpa musibah sebenarnya kita wajar besyukur kerana kita berada dalam perhatian Allah,dan kita punya ruang untuk memohon ampun, mohon ketabahan dan seumpamanya,berbuat baik sesama manusia dan menjaga amalan,

p/s-jadikan hari ini lebih cool dari semalam,dan esok lebih COOL dari hari ini.
hee

No comments:

Post a Comment