jemput jadi kawan =)

Friday, March 11, 2011

sepi dan kerinduan

12.56tengah malam.

salam.
alhamdulillah,saya harap supaya dibibir saya yang indah dikurniakan Allah ini takpernah lupa untuk mengucap syukur dan berkata2 yang baik.malam ni malam jumaat.tau tak antara waktu yang afdhal berdoa adalah pada hari jumaat...dan marilah kita berdoa apa saja yang ada dan terlintas difikiran,yang mahu dihati dan harapan yang diimpikan...mintalah apa saja.mohonla apa saja.berdoalah....bermohonlah sepenuh hati.seandainya memang yang dihajati baik untuk kita dan orang lain,Allah pasti hadirkan untuk kita,namun jika sebaliknya pasrahlah kepadaNya.seperti selalu yang saya cakap,Allah itu lebih tahu.Allah itu Maha Tahu.

dan saya nak kongsi tentang apa yang berlaku tadi,bukan riak atau saja2 nak bercerita supaya orang tau,tapi saya selalu berharap supaya setiap dari penulisan saya membawa kesan positif pada diri sendiri dan para pembaca yang budiman,

tadi lepas maghrib,alhamdulillah saya teruskan dengan membaca surah yaasin,alhamdulillah itulah rutinnya,tapi bagi yang mengikuti blog ini pasti perasan ada entry lalu yang saya beritakan tentang pemergian atuk yang saya sayangi dan hormati,dan sewaktu saya khusyuk mengalunkan bacaan yassin tu,entah kenapa hati jadi sayu dan teringatkan detik2 indah yg bagaikan baru kejap tadi saya berborak dan kesana sini dengan atuk,subhanallah...ya Tuhan,rindunya hati ini pada atuk,dan bacaan tu pun jadi terhenti2 sebab terganggu dek sendu..ya Allah,waktu inipun saya rasa sgt pilu...hanya Dia Yang Maha Mengetahui perasaan saya ketika ini...kalau sesiapa diantara kalian yg pernah merasa kehilangan kekal dlm kehidupan dia akan faham apa yg saya rasakan...walau berat hati,tapi saya redha dgn setiap cobaan yg diturunkan buat saya...ya Allah kuatkanlah hati ini,tabahkanlah hati ini,cekalkanlah jiwa ini,tenangkanlah hati ini...dengan perasaan rindu,kasih dan sayang saya teruskan bacaan tersebut dan dengan nama Allah,saya hadiahkan bacaan tersebut buat atuk MOHAMAD HAJI SALLEH yang telah kembali kepada illahi...AL FATIHAH...biarlah sendu kita,sendu yang berharga,biarlah airmata kita,sebagai airmata yang memutih dilautan angkasa...tenanglah atuk disana,walau payah,saya mohon Allah lipatgandakan kekuatan dan semangat saya,

antara kehilangan dan kesepian...antara sunyi dan kerinduan.sesungguhnya tiada siapa yang dapat mengelak atau menghalang setiap cubaan dan dugaan.tenanglah hati hadapinya,berdoalah supaya kita tergolong dalam kalangan insan yang tabah dan bertaqwa.

No comments:

Post a Comment