jemput jadi kawan =)

Thursday, May 5, 2011

fever.cough

mudah2an saya tabah.bersabar di atas sedikit ujian kesakitan yang Allah turunkan.mudah2an saya berfikir dan mengerti akan kesakitan yang orang lain sedang alami.cuma sewaktu menulis entry ini,saya terasa semakin bertenaga.tau kenapa?

alhamduilllah saya dekat dengan mak dan ayah saya.saya kuat dan bertenaga disebabkan kekuatan dan ketenangan yang ma dan ayah berikan untuk saya.saya tau ma ayah tak putus2 berdoa untuk saya.dalam banyak2 perkara yang saya rasa terlalu indah dan tiada kata dapat saya gambarkan dalam hidup ni bila saya dikurniakan sepasang insan(ma ayah) yang begitu hebat.Allahuakhbar! hebatnya kuasa Allah.

sejak awal saya dah menunjukkan tanda2 kurang sihat,batuk2 dan mula lemah,ma dahmula tak senang duduk,ada saja yang mak buatkan,ambil daun(saya lupa namanya) dan jelum sekitar kepala,setahu saya daun tu untuk menyejuk dan mengurangkan rasa panas badan..dari ubat,makan sampai hal2 mandi apa semua ma ambil tau,ma pantau,ma kawal...semua sebab apa? sebab nak saya lekas sembuh...inilah yang dinamakn kasih ibu...sesungguhnya Allah itu Maha Segala galanya...Dia mengurniakan saya nikmat dan hikmah yang tiada tolok bandingnya

saya kadang2 terfikir yang adakah satu hari nanti saya mampu buat semua tu pada ma dan ayah saya...ya Tuhan,jadikanlah aku anak yang berguna,solehah,anak yang menghargai kedua orang tuanya....

buat ma lagi risau bila rupa2nya kakak2 saya juga ada yang tak sehat,lagi ma risau bila anak2nya talde depan mata...saya tau ma susah hati.saya tau ma resah.tapi air muka ma tetap tenang.ayah juga macam tu...sebab saya,ayah pagi2 dah carikan air cap badak(penyejuk badan),beli 100plus apa bagai...

tapikan entah kenapa saya rasa nak memerap aja,rasa nak tumbang semacam,tapi gagahkan diri juga mandi berkali2,makan ubat,makn biskut...yang pelik,saya rasa muak sangat2 bila sebut nasi.ya rabbi..punyalahkan...kalau dah sakit...mcm2 hal...


pesan saya pada semua,jaga diri.jga kesihatan...banyak2 berdoa,berbuatlah sesuatu dengan sepenuh hati...dan sayangilah keluarga kita ya..

p/s-nak lekas sehat sebab kasihan pada ma ayah..amin

No comments:

Post a Comment