jemput jadi kawan =)

Tuesday, May 3, 2011

propaganda dunia

salam

saya dengar ada macam2 versi kisah2 dekat dunia ni.nak cakap tentang hal2 global memang saya langsung tak pandai,nak ulas panjang2 lagilahai....hal2 dalam negara pun banyak lagi yang saya masih terkedek2 n buat kajian lagi.dengar tak pasal kematian palsu osama laden?

sedihla,sangat sedih sebenarnya...pada yang beragama islam,suka saya nak ajak kita semua berdoalah sebanyak2nya dan jangan pernah lupa mendoakan seluruh umat islam dan nama islam itu sendiri dari fitnah dan keji ...mohon kita kuatkan hati supaya teruskan menyebar perkara2 yang baik,jangan mudah percaya pada perkara2 yang kita sendiri tak arif,rujuklah orang2 yang arif,ahli agama dan sebagainya.

ada macam2 jenis kisah pasal osama laden ni...apelahai...dan apa yang saya telah baca yang osama laden ni

'Sumber kajian the truth movement of 9/11 melaporkan, nama Osama Laden tidak pernah wujud. Dia sebenarnya adalah seorang ejen CIA yang bernama Tim Osama. al-Qaeda juga tidak pernah wujud kerana wartawan British pernah mendedahkan bahawa rakyat Afghans sebelum ini tidak pernah mendengar nama Osama Laden @ al-Qaeda. Kedua-duanya adalah dongeng Amerika (Pax Americana) untuk menjayakan konspirasi 9/11 untuk menjadikan Islam sebagai sasaran. Yang wujud hanyalah Taliban sahaja! al-Jazeera-lah punca kita semua mempercayai bahawa al-Qaeda dan Osama itu benar-benar wujud. al-Jazeera telah disahkan mempunyai hubungan sulit dengan kerajaan Amerika demi menjayakan propaganda perang anti-pengganas. Berita tentang kematian kononnya mayat Osama Laden hari ini hanyalah sandiwara AS dalam menjayakan misi berangkai (Britannica-Americana-Judaica), yang sebenarnya, kematian tersebut sebagai simbolik yang menandakan telah berakhirnya (telah berjaya) konspirasi 9/11 selepas dijayakan 10 tahun lalu dan AS sudah boleh menutup buku konspirasi tersebut kepada dunia. ' (saya ambil sedikit dari apa yang saya baca).........-sumber dari facebook,saya baca dari fb seorang kawan semalam

dan apa yang berlaku sebenarnya hanya cuma pembunuhan karakter osama laden...


saya pun sebenarnya kurang tahu apapun, saya berdoa agar umat islam seluruhnya terus dilndungi oleh YANG MAHA KAYA....sesunguhhnya Engkaulah Tuhan Yang Maha Melindungi...

p/s-perkogsian yang murni dan perlu dikongsikan adalah amat digalakkan.


No comments:

Post a Comment