jemput jadi kawan =)

Monday, May 2, 2011

sedang perasan

hai.salam alaik.

alhamdulillah pada Allah sebab cuti sempena hari pekerja ni total ada empat harilah kan.and kebetulan memang semua adik beradik ada,paling bes anak2 buah saya la yang saya duk nanti2kan sebenonye...rindu aje,even saya ade marah2(anak2 buah selalu cakap mummy garang la maktok' -mengadu la konon kat ma saya.hee)

tak garangla..cuma gengster aje.hihi.
tau tak sebab ape saya suke sangat2 bila berkumpul ni,selain memang seronok semua adik beradik ada,ipar duai bagai,saya sukalah sangat2 menyakat.entah kenapa.ye tau ni habit buruk...tapi dah memang ghupe itu.hee.dan paling cool bila saya dapat berbahasa korea(mana fasih,cakap mana yang tau ajele) dengan si haji fahim@paim...sweet je kalau dengar dia duk balas ape yan saya cakap...and lebih kurang setahun ni,dia panggil abangnye oppa...haishh,bibir munggilnye putpet2 duk panggil oppa,kadang2 abang ler...bila sampai rumah saya(rumah mak ayah) dia akan cakap dengan saya 'angeyaseyo'...hikhik,kembang kincup idung teman dengonye,betapa kuat impaknya jiwa 'korean' la sangat saya ni...ahahha,tau tak,saya suka cakap bahasa korea dengan paim aje dengan si paey,biasalah bebudak kan,cepat tangkap n bijak aje...cuma sesekali awak duk cakap korea diorang berdua balas cakap dalam bahsa arab...

gulp :P ......
ngeee....si abang skola ugama taski abim.kadang2 kalau saya tengah cakapkan si paey tetibe baca doa lah,nyanyi lagu lah,dan paling saya teruja lagu nasyid yang paey nyanyi saya pun tak pernah nyanyi tau...jadi bila si abang belajar and balik dari sekola dia akn ajr adik dia,semua perkara yang dia pelajari mesti adik dia ikut sama.nyanyi ke,ngaji ke,berdoa ke,semualah...alhamdulillah...dalam waktu yang sama kami yang beso2 bangka2 ni pun dapat manfaat dan berbangga dengan dua beradik tu.syukur ya Allah.

sedang duk perasan asyik dengan drama korea n lain2 tau2 saya turut sama belajar sesuatu yang baru dari keponakan pintar saya tu....

p/s-hoyeahh sekarang sedang gilakan drama korea 'oh feel young @ oh phil seung ...hee.keje keje juge,blajo blajo juge...terapi mesti ade.hee

No comments:

Post a Comment