jemput jadi kawan =)

Saturday, May 7, 2011

::Selamat Hari Ibu::

taraaaaaaaaaaaaa!
salam bahagia semua.



inilah insan yang menjadi inspirasi satu2nya dalam hidup saya.
tak pandai lagi saya nak gulung2 ayat,yang pasti kasihnya saya pada emak hanya Allah Yang Maha Tahu....
----Puan Rohani binti Ismail----

mak saya pemalu ya.nama mak saya seindah rupa dan budi bahasanya.alhamdulillah.
dan sebenarnya dalam kalangan teman2 dan ahli keluarga mak saya dipanggil Rodhiah.


Mak ampun ya sebab orang masukkan gambar mak dekat blog.hee.baiklah sebenarnya baik mak atau ayah,keduanya tak minat hal2 ni,and pernah cakap pada anak2 'ish janganlah buh foto2 mak atau yah kamu dekat apetu,apeke namenye...janganle...ma tanak...'

ade sebab tu.saya faham.tapi saya nakal plus gatal nak share jugak...niat saya cuma hanya nak kongsikan betapa saya bangga memiliki insan2 yang telah memperjuang dan berkorban segalanya untuk saya dan adik beradik lain...Allah Maha Tahu.semoga Allah redha...tahun lepas hari bapa pun saya ehem2 jugak buh gambar ayah.hee.

alhamdulillah sangat2.thank you Allah...
bangga sangat2 sebab dilahirkan dalam keluarga yang saling berkasih sayang.mementingkan hubungan kekeluargaan dan pastinya kami seluruhnya mencari redha Allah dan mengharapkan kemenangan baik di dunia mahupun akhirat...amin ya robbal alamin.

**saya yakin yang emak takkan tahu dan baca apa yang saya tulis,tapi saya harap doa2 dan impian indah untuk ibu saya dapat dijadikan perkongsian berguna bagi pembaca2 yang amat2 saya hargai...sayangilah ibu dan ayah ya =)


bismillahriahmanirrahim...

Puan Rohani Ismail
harapan impian dan cita2ku selalu ada dalam tadahan tangan doaku pada Yang Maha Esa...

Ya Allah Ya Tuhan Ya Karim Ya Rahman Ya Rahim
Ya Allah Ya Rabbi Ya Fattah Ya Alim,

Kau bentangkanlah hati ibuku dengan cahaya kasih dan nur illahi
Kau berkatilah seluruh hidup ibuku,
Kau panjangkanlah usia ibuku,
Kau jadikanlah ibuku pewaris contoh wanita paling bahagia di dunia,
Kau berikanlah ibuku kekuatan dan ketabahan
Kau kurniakanlah rezeki yang melimpah ruah untuk ibuku,
Kau sihatkanlah tubuh badan ibuku,
Kau tenangkanlah dan lapangkanlah hati jiwa dan perasaan ibuku,
Kau berikanlah semangat yang luar biasa untuk ibuku demi meneruskan kehidupan yang Engkau kurniakan ini...sesungghnya Engkaulah Tuhan Yang Maha Kaya dan Maha Berkuasa...

amin ya robbal alamin...amin amin amin ya Allah...perkenankanlah doa ku..amin ya Allah.tq Allah.


Ya Allah,aku tak pernah terfikir atau mengharapkan kehidupanku seperti apa dan apa...tetapi bertapa hebatnya kurniaan dan pemberianMu terhadapku.Engkau meminjamkan aku didunia ini dengan kedua orang tua yang amat aku sanjungi dan sayangi.dan jika ditanya apa yang palin hebat dan indah dalam hidup saya ini jawapannya

'terima kasih Allah.bersyukur di atas nikmat kurniaan kedua ibubapa yang mulia hatinya seperti emak dan ayah...syukran ya ummiPuan Rohani Ismail,ya abiEncik Zolkefli Mohamad..

p/s-kalau boleh sebulan ni nak citer pasal emak ayah aje.hee.



No comments:

Post a Comment