jemput jadi kawan =)

Tuesday, June 14, 2011

hari bapa 2011 bakal tiba

salam,

sempena hari bapa yang bakal tiba 19june nanti,saya doakan agar seluruh bapa2 dan bakal bergelar bapa di luar sana agar terus diberikan kekuatan dan ketenangan untuk menjalankan tanggungjawab sebagai seorang ketua keluarga...mudah2an Allah lipatgandakan ketabahan kalian,semoga kalian terus hebat dan cemerlang...mudah2an ditetapkan iman dan hati.saya kagum dengan insan2 yang bergelar bapa,tak kira siapapun anda kerana tanggungjawab yang anda pikul sangat2 besar.hebat bukan?

dan untuk hari bapa sebenarnya saya tak pernah hadiahkan apa2 hadiah yang berbentuk barangan dan seumpamanya pun pada ayah...seingat saya ler,ye rasa macam tak pernah...sebab saya tengok ayah saya ni cool aje,ayah takde hal nye bab2 hari bapa atau hari lahir ayah sendiri pun ayah cool aje,tak pernah sebut pun nak celebrate ape bagai,jangan pulak sambutan untuk hari orang lain,ayah join aje.tapi sebenarnya alasan yang lebih sesuai kenapa saya tak kasi ayah hadiah sebab saya tak mampu.TU AJE.

hihi,ya saya tak mampu...mungkin pernah la,itupun kad yang saya tulis sendiri...hmm,saya kalau tiba hari2 yang istimewa macam hari bapa,hari ibu,hari ulangtahun perkahwinan mak ayah,saya selalu fikir nak bagi ape,las2 tak bagi bagi apepun...tapi pada ayah memang saya jarang bagi...sebab...haishhh....tu la sebab tak mampu.hihi.

tapi ayah...orang ada satu hadiah yang mana insyaAllah akan kekal sejati buat ayah sama ada di dunia ataupun akhirat kelak.orang tak pernah lupa berdoa yang baik2 untuk ayah.sebab sebenarnya orang tak tanpai nak hargai dengan cara hadiah berbentuk material...insyaAllah akan datang diizinkan Allah mana tahu orang hadiahkan ayah sebiji lamborghini(hihi,cita2 beso aje!!)...

takpe2,mudah2an Allah berkati doa2 saya.

alhamdulillah,sungguhpun tak mampu nak belikan hadiah untuk merai sekaligus menghargai jasa ayah pada saya tapi saya akan hadiahkan ayah dengan bait2 doa dalam tadahan tangan saya kepada MAHA PENCIPTA.

ALLAH ITU MAHA AGUNG LAGI MAHA MENGASIHANI,
apapun yang kita mohon insyaAllah ditunaikan dengan syarat jangan pernah kita membelakangi Allah,terus bersungguh2 berdoa menghadap illahi,

mudah2an ayah saya dan seluruh bapa2 diluar sana diperlihara dari perkara2 mazmumah,dan dipercantikkan sifat kalian dengan sifat2 mahmudah.

selamat hari bapa untuk ayah =)

p/s-ayah saya takkan bacanya kat sini...ini cuma perkongsian saya dengan sesiapa yang hadir datang membaca blog ni aje.hee.lagi ramai yang baca lagi baik,sebab doa2 tu berkembang dan ramai yang mendoakan bila membaca =)

2 comments:

  1. sab rasa kan ana.. hari bapa nanti, sab nak buat entri pasal bapa sab.. pa pendapat ana?

    ReplyDelete
  2. salam,hai sab...

    elok sangat tu sab,YANG PENTING boleh buat ayah sab terharu...

    ana sokong....meskipun takde ayat2 yang melipat2 sasteranya,asalkan sab punya entry BERGAYA habes =)

    teruskan usahamu wahai SAB =)

    ReplyDelete