jemput jadi kawan =)

Thursday, June 16, 2011

jangan putus asa dengan rahmat Allah



salam,


firman- kehilangan
mudah2an kita dapat renungi dan hayati bait2 lirik dan melodi lagu ni,jangan ingat pakwe ke makwe aje...ingat suami atau isteri tak ngape...cintaila TUHAN yang satu sebelum mencintai yang lain melebih2...cintailah Allah YANG MAHA KAYA,para rasul,ibubapa dan seterusnya =)

dengar jangan tak dengar lagu ni,


jangan pernah biarkan diri kita dibelenggu rasa kecewa atau berputus asa.
sejujurnya saya sendiri pernah rasai dan lalui rasa pahit,ya pernah juga putus asa..tapi betapa hebatnya Allah itu,Allah mendengar doa2 dan rintihan saya..bukan hanya saya tetapi seluruh umat manusia hamba2NYA yang tak pernah lupa untuk memohon dan meminta2 kepadaNya,dan alhamdulillah atas sebab sesuatu telah hadir dalam jiwa ini maka dengan tenang hati ini kuat alhamdulillah menjalani kehidupan yang sukar...masyaAllah memang rasa mahu pergi dan terbang jauh2 demi hilangkan rasa pilu dan kecewa yang menyiat2 hati bila diri saya dirundung duka dan pilu yang bertalu2.tapi Allah juga telah kurniakan saya sebuah keluarga yang terlalu hebat jiwanya...saya tak pernah terpisah dek ruang dan waktu dari ma ayah dan adik beradik yang berjiwa besar..selalu saya dibasahi dan dihujani dengan kata2 indah demi meransang kecintaan saya pada YANG MAHA KAYA,tapi pendekatan yang halus seujurnya memang selalu menikam qalbu saya.

jika ada antara kita kita masih terasa pilu dan sedang melalui hari2 yang pada kita sangat membebankan,ya bersedialah,mari sama2 kita melangkah ke fasa yang lebih menarik...hidup tanpa rasa kecewa dan duka adalah lebih baik...jangan terlalu memandang masa lalu yang bisa buat kita celaru,keliru dan buntu.sebab apa memikirkan yang menyebabkan hati remuk dan kita sendiri tahu yang mana diri kita yang akan binasa,

cer fikir yang indah2 sahaja.
bintang2 bergemerlapan riang ria di angkasa,bulan pula menyanyi bahagia di langit sana,kenapa mesti kita berduka sedangkan keputusan untuk bahagia itu ditangan kita bukan sesiapa...melainkan hanya dengan kuasa YANG MAHA ESA.

bukalah tabir indah lagi bercahaya yang akan membuatkan kita rasa teruja dengan keindahan hari2 yang kita lalui dan bakal jalani kelak...

tak pernah putus asa adalah impian dan cita2 saya...sebabkan nak menuju ke arah sebuah kekuatan dan kecintaan pada Allah bukan mudah.tapi tidaklah susah...mudah2an kita sama2 diberikan kekuatan dan keberkatan..mohon Allah permudahkan urusan kita.

p/s-tak payah kalau buat.tapi memang payah kalau tak buat =)

No comments:

Post a Comment