jemput jadi kawan =)

Saturday, June 18, 2011

waktu semakin mendekat,kita semakin nazak

salam

tanah kubur itu ibaratnya taman taman syurga dan ibaratnya juga gaung-gaung ke neraka.

ya TUHAN lindungilah aku dari neraka jahanam,namun tidak pula aku layak bagi syurgaMU...Allahuakhbar!
kita semakin suntuk.waktu 'itu' semakin mendekat...saya mengingatkan diri saya sepenuhnya..mudah2an Allah permudah dan lapangkan hati saya supaya lebih tenang dan kuat untuk melakukan segala perintah dan meninggalkan laranganNya,

kita bukan nazak dalam kesakitan fizikal..tapi kita semakin nazak dengan melupakan Allah..Ya Allah jauhilah aku dari perbuatan2 dosa,dekatkan diriku dengan sifat2 mahmudah dan perkara2 yang baik..amin ya robb.

p/s-seperti kata2 orang2 'masa depan kita atas apa yang kita fikirkan'
sama juga bila mana 'segala amalan yang dibuat itulah bekalan yang akan menjadi perhitungan kelak'
sama ada baik atau sebaliknya
wallahualam,

No comments:

Post a Comment