jemput jadi kawan =)

Saturday, July 16, 2011

episod baru.doakan saya =)

assalamualaikum w.b.t

saya ambil masa yang singkat cuma ini sebab nak share juga pengalaman saya yang tak seberapa ni.
insyaAllah dengan berkat doa ibu ayah adik beradik saya,dan doa saya juga dimakbulkan Allah,saya akan sambung belajar lagi.

untuk melangkah ke ijazah sarjana,saya mempersiapkan diri untuk belajar di sebuah universiti tempatan di kuala lumpur.alhamdulillah atas tawaran dari pihak kementerian pengajian tinggi tersebut.meskipun bukanlah mengambil masa yang lama,tapi niat dan otak saya sudah merancang itu ini demi masa depan yang lebih baik dan unggul.mudah2an amin...ya Allah mudah2an Engkau redho,permudahkanlah jalanku,urusanku,pekerjaanku.amin.

dan 18julai ini bermulalah kembali kehidupan sebagai pelajar lagi.alhamdulillah.doa saya dimakbulkan Allah.dan lebih mencabar bila mana sepanjang kelas tersebut yang bakal berlansung telah diingatkan bahawa bahasa inggeris adalah bahasa utama yang akan diguna pakai.dari jam 8pagi hinggalah 5petang...pehh,memang cool.maka berhabuk2 ongputeh la saya nanti...haha

saya sudah paksikan niat saya,luruskan nawaitu dan jelas dengan cita2 saya.wahai pembaca yang dikasihi Allah sekalian,doakan yang baik2 untuk saya ya.mudah2an segalanya berjalan dengan lancar.amin.

sekarang mata tak boleh tidur.walaupun saya ulang alik kl-perak-shah alam,tapi oleh kerana mahu sambung belajar sepenuh masa,jadi saya agak kelam kabut nak kemas baju,alahai...luggage punya roda dan2 rosak. =(

apekan saya,bag apapun saya bedal aje.lepas ni nak sambung kemas apa yang patut,sebab esok pun dah ada macam2 agenda nak kene siapkan.dan sedih juga dihati sebab perlu berpisah dengan mak ayah.berpisah keje lain,berpisah sambung belajar lain (ececehcecehh....macam jauh beno aje)

sebenarnya tadi baru balik keluar makan di lumut,itu yang banyak keje2 mengemas stuck. =)
erkkk,lege makan zinger burger.alhamdulillah.adik pulak takda di perak,esok baru balik jadi saya kurang tangan nak buat keje.dik,cepatle balik tolong kakcik =)

eh lupa nak bagitau,tadi otw balik perak saya dengar kat radio kabus di manjung paling teruk dan dinasihatkan supaya kurangkan aktiviti luar...mudah2an semuanya lekas baik2 belaka ya.

p/s-nikmatnya belajar.saya suka dan sangat2 suka bab2 belajar.syok bila ada ilmu(walaupun saya takla pandai mana).


-nak angkut buku2 bacaan supaya dapat baca bila rehat =)



3 comments:

  1. ana bljr kat mana?nnt leh la jumpe kt KL...hee

    msj tau ...no fon sy ana ade kan :DDDD

    ReplyDelete
  2. salam syu,mudah2an dalam rahmat Allah selalu.amin

    syu,ana gagahkan diri nak reply msg syu ni,mata berat sebenarnya,sejak masuk belajar ni alhamdulillah ana sibuk yang luar biasa.mengantuk yang masyaAllah...

    ana ade nombor syu,andai ada rezeki kita jumpe dimana2 nanti,ana belajar dekat Asia e University,kl..
    dekat darul takaful =)

    doakan yang baik2 ya.
    terima kasih syu =)

    ReplyDelete
  3. ana..jg diri tau..bf sy keje dkt hosp.tawakal KL...so selalu weekend teman die keje n dunno wat to do..so nnt blh jmpe tuk isi masa semntara tunggu bf saya

    k ana..wish u all the best syggg.:))

    ReplyDelete